No to Dumbu

przez | 07/05/2009

Internet jest obecnie głównym źródłem informacji o większości miejsc, produktów i usług. Do grona serwisów umożliwiających wymianę doświadczeń konsumenckich, opinii i refleksji dołączyło Dumbu – nowa platforma społecznościowa.

Dumbu to przewodnik po lokalach, firmach, miejscach i atrakcjach turystycznych, tworzony na podstawie rekomendacji internautów.

Serwis wystartował z obszerną – liczącą ponad 1,5 tysiąca podmiotów – bazą miejsc, lokali, firm i atrakcji turystycznych w największych miastach w Polsce. Profil każdego miejsca zawiera podstawowe dane teleadresowe, a także adresy stron www czy lokalizację na mapie. Spośród innych podobnych serwisów, Dumbu wyróżnia się przede wszystkim wielobranżowością – wśród kategorii, w które pogrupowano podmioty, znajdują się m.in. Gastronomia, Moda i akcesoria czy Uroda i pielęgnacja, ale także np. Sport, Wypoczynek i relaks czy Zwierzęta.

Dumbu stwarza użytkownikowi możliwość oceny i publikowania recenzji dotyczących znanych mu sklepów czy lokali, jak również dodawania własnych rekomendacji miejsc, których jeszcze nie ma w bazie, a które uznaje za warte polecenia. Na podstawie wpisów użytkowników tworzone są rankingi najlepiej ocenianych podmiotów. Dodatkowo dostępne jest także sortowanie według daty dodania miejsca do bazy lub daty dodania recenzji.

Za każdą aktywność w serwisie użytkownicy zbierają punkty, dzięki czemu konkurują o najwyższe miejsca w rankingu recenzentów w danym mieście.

Twórcy serwisu przygotowali także ofertę dla przedsiębiorców, obejmującą bezpłatne stworzenie profilu firmy.

www.dumbu.pl