epuls.pl rewolucja

Nowe logo i całkowicie inny od poprzedniego layout serwisu. Przebudowane profile użytkowników, zmieniona struktura i sekcje. Nowe funkcjonalności i nowy charakter. Nowy epuls.pl.

Najstarszy polski serwis społecznościowy dla młodzieży przeszedł rewolucyjne zmiany. W trakcie pięciu miesięcy nad projektem pracowało kilka zespołów roboczych, a poszczególne elementy nowego portalu testowało łącznie ponad tysiąc wybranych użytkowników epulsa. W efekcie powstał prawie całkowicie nowy serwis społecznościowy.

To największy i najtrudniejszy projekt w całej historii epulsa. Przy tak olbrzymiej skali zmian najbardziej ryzykowne jest to jak zareagują użytkownicy. Doskonale widzieliśmy co spotkało naszych konkurentów i dlatego bardzo poważnie podeszliśmy do współpracy z najaktywniejszymi epulsowiczami. Wybrana grupa beta testerów była zarazem grupą recenzentów. To znacznie wydłużyło terminarz, ale wierzę, że dzięki temu unikniemy wpadki jaką zaliczyły inne społeczności, które wprowadziły zmiany bez oglądania się na swoich użytkowników. – mówi Marcin Szeląg, product manager serwisu.

Pierwszym widocznym elementem zmiany wizerunku serwisu jest jego nowe logo, które zostało zaprojektowane zgodnie z trendami młodzieżowej estetyki. Wraz z logo całkowicie zmieniono layout serwisu. Nowa szata graficzna ma lepiej korespondować z nowym charakterem epulsa. Zgodnie z przyjętą strategią serwis ma mieć bardziej dynamiczny i ostry charakter, ma być skierowany do kreatywnej młodzieży, która nie boi się zdecydowanego wyrażania swojego stylu.

Największe zmiany zaszły w profilach użytkowników, które są newralgicznym miejscem dla każdego użytkownika i stanowią jego stronę domową na epulsie. Nowa grafika, nowe funkcje, nowy sposób prezentacji profilu. Nowy epuls.pl posiada nową strukturę. Niektóre sekcje zostały zmienione, inne połączone, co wpłynęło na sposób poruszania się po stronie serwisu. Dużą zmianą jest stworzenie jednej sekcji Rozrywka, która łączy rozproszone do tej pory miejsca serwisu poświęcone zabawie.

Mamy ambicję dołączyć do najbardziej progresywnych marek skierowanych do młodzieży. Internet dominuje w życiu nastolatków, chcemy być dla nich partnerem. Serwis ma inspirować, aktywnie komunikować się z użytkownikami. Przestajemy być narzędziem, idziemy w strony platformy wymiany młodzieżowego potencjału i kreatywności. Wdrożone przez nas niektóre funkcjonalności są wynikiem obserwacji sposobu komunikacji młodych użytkowników a czasem je wyprzedzają. – dodaje Michał Dyrda, odpowiadający za marketing serwisu.

Zmiany dokonane w epulsie mają wymiar nie tylko wizualny i funkcjonalny, ale dotyczą również charakteru serwisu. Nowy epuls.pl chce się mocniej zaznaczyć na internetowej scenie adresowanej do młodego, nastoletniego użytkownika. Nowa polityka serwisu zakłada silniejsze wspieranie młodzieżowych inicjatyw, więcej miejsca będzie poświęcone na młodzieżowe trendy i na to co najbardziej wpływa na życie nastolatków. Już teraz serwis współpracuje z organizacją Ponton zajmującą się edukacją seksualną, wspiera wysiłki muzyczne młodych ludzi i angażuje się na scenie hip-hopowej, współpracuje z grupą gdańskich graficiarzy czy organizuje imprezy użytkowników.

Będzie dynamiczniej i nowocześniej, będzie ostrzej i miejscami kontrowersyjnie. Nie będziemy przekraczać pewnych granic i nie puścimy spraw na żywioł, ale przestaniemy być grzeczni. To społeczność nastolatków i taki ma mieć charakter. Chcemy sprawić, żeby epuls nie miał w swoim segmencie alternatywy. – mówi Michał Dyrda.

Serwis społecznościowy epuls.pl zawsze był wysoko oceniany przez specjalistów pod względem dojrzałego modelu biznesowego. Był pierwszym serwisem w Polsce, który stworzył własną walutę (pulsary) i który rozwinął tak zaawansowany system wirtualnej ekonomii – większość przychodów serwisu nie pochodzi z reklam lecz od użytkowników, co daje epulsowi stabilną sytuację również w czasach dekoniunktury. Jak przystało na lidera w monetyzacji epuls.pl wprowadza nowości i w tym zakresie. Wraz z nową wersją serwisu użytkownicy otrzymają możliwość korzystania z usługi o nazwie Rock’ad’Roll. Czym jest Rock’ad’Roll? To unikalny system reklamy kontekstowej wewnątrz serwisu epuls, połączenie programu zarobkowego i reklamowego inspirowane AdWords i AdSense. W przeciwieństwie do innych społeczności, np. takich jak Facebook, reklama nie kieruje do zewnętrznych reklamodawców lecz skupia się na użytkownikach epulsa. Pełna prezentacja programu Rock’ad’Roll nastąpi pod koniec czerwca.

Według ostatnich badań Megapanel PBI/Gemius (za luty 2009) epuls.pl odwiedza blisko 960 000 użytkowników. Marka należy do firmy Pixelate Ventures mającej w swoim portfolio także serwis Stylio.pl i Story.pl. W październiku ubiegłego roku firma Pixelate Ventures została kupiona przez wydawnictwo G+J Polska, będące częścią grupy Gruner+Jahr – największego wydawcy magazynów w Europie.

www.epuls.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu