TEQUILA\Polska wdraża fotokody

przez | 06/05/2009

Agencja marketingu zintegrowanego TEQUILA\Polska poszerza swoją ofertę o usługi związane z doradztwem oraz wdrażaniem innowacyjnej technologii fotokodów. TEQUILA\ w ramach oferty zapewnia doradztwo strategiczne w zakresie optymalnego zastosowania technologii fotokodów dla marek.

Dzięki zastosowaniu technologii fotokodów w akcjach reklamowych i promocyjnych,  możliwe jest stworzenie nowoczesnego komunikatu marketingowego dla odbiorców marki. TEQUILA\ posiada możliwości wygenerowania fotokodów do wykorzystania w ramach kampanii reklamowych. Oferuje także usługi związane z projektowaniem i produkcją kontentu multimedialnego na telefony komórkowe.

„Z naszych obserwacji wynika, że technologia fotokodów jest sposobem komunikacji z klientami, która znacznie zyska na popularności w najbliższych latach. Fotokody dają korzyści zarówno konsumentom jak i marketerom, ułatwiając tym pierwszym dotarcie do wartościowych informacji, a tym drugim umożliwiają precyzyjne targetowanie przekazu i aktywowanie interakcji z marką. Tequila Polska dba o to by być na bieżąco z dobrze rokującymi technologiami, które poprawiają efektywność działań naszych Klientów, dlatego postanowiliśmy włączyć fotokody do naszej oferty.” – powiedział Marcin Pyszora, Interactive Manager TEQUILA\Polska

Fotokody – po angielsku nazywane „mobile tags” powstały w 1994 w Japonii. Przybrały one formę malutkich czarnych kwadracików, które pozwalają na zapisywanie dłuższych informacji tam gdzie nie pozwala na to miejsce np. na metkach ubrań, biletach lub na małych pudełkach. Dzięki fotokodom możliwe stało się, za pomocą telefonu komórkowego, kupienie biletu lotniczego lub otrzymanie najświeższych informacji o wydarzeniach kulturalnych w mieście. Od tamtej pory fotokody stały się bardzo popularne nie tylko w Japonii, ale również w USA, oraz w Europie Zachodniej, stając się powszechną formą marketingu mobilnego. Od niedawna fotokody pojawiają się również w Polsce.

Aby skorzystać z technologii fotokodów potrzebny jest telefon komórkowy z wbudowanym aparatem fotograficznym oraz zainstalowaną specjalną aplikacją skanującą. Robiąc zdjęcie czarno-białym kwadratom, otrzymujemy ukrytą pod nimi informację. Jej treść  przybiera różne formy. Mogą być to pliki tekstowe, pliki audio, wideo lub po prostu linki do stron mobilnych. W przypadku wizytówki będą to dane teleadresowe pracownika.

Dzięki porozumieniu polskich operatorów GSM usunięta została bariera w rozwoju technologii fotokodów, polegająca na istnieniu zbyt wielu nie współpracujących ze sobą standardów (Data Matrix, QR Code, Bee tagg). Wynikiem współpracy operatorów jest jedna aplikacja czytajaca fotokody – póki co  można ją pobrać wysyłając darmowego SMS’a, ale w niedalekiej przyszłości będzie preinstalowana we wszystkich kompatybilnych modelach telefonów. To w znaczny sposób pomoże w upowszechnieniu technologii fotokodów.

W myśl porozumienia w Polsce stosowany będzie tylko jeden format fotokodów – Data Matrix, pochodzący z USA.