Społeczna misja biznesu

przez | 05/05/2009

Według badań CBOS, aż 60 proc. dużych i ponad połowa średnich firm dostrzega konieczność zaangażowania w działania prospołeczne i proekologiczne. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się podstawą w strategii komunikacyjnej wielu przedsiębiorstw, bez względu na sektor gospodarki.

Trudno jest dziś zarządzać firmą jedynie w oparciu o kryterium maksymalizacji zysków, nie uwzględniając przy tym czynników społecznych i ekologicznych. Dlatego też podstawą prowadzenia biznesu stają się dla wielu przedsiębiorstw inicjatywy prospołeczne. Tego typu aktywności mają wpływ na sukces firmy na wielu płaszczyznach.

Wyniki ogólnoświatowego badania Strategy One potwierdzają przywiązanie konsumentów do firm, które realizują działania prospołeczne. 68 proc. respondentów deklaruje swoją wierność firmie i jej produktom pod warunkiem, że angażuje się ona w społeczne inicjatywy. Wyniki wskazują jednak, że wszystkie tego typu działania muszą być sprawnie komunikowane, gdyż jedynie 40 proc. badanych potrafi wskazać firmę, która prowadzi własne akcje. Kampanie medialne są równie ważne co konsekwencja w działaniu. Imprezy sukcesywnie powtarzane stają się wizytówką firmy, która od momentu rozpoczęcia działań prospołecznych staje się z nimi utożsamiana. Przykładem tego typu inicjatywy są Kolorowe Emocje, której mecenasem jest firma Baumit. Impreza od 5 lat przyciąga do wspólnej zabawy tysiące dzieci w całej Polsce. W tym roku pod hasłem ekologii oraz „Świata Żywiołów”. Główną atrakcją wydarzenia jest wielkie plenerowe malowanie. – Kolorowe Emocje były do tej pory projektem o charakterze symultanicznym – mówi Aleksandra Gilewska z firmy Baumit – Tegoroczna edycja z uwagi na coraz większą skalę przedsięwzięcia – przybrała po raz pierwszy formułę ogólnopolskiego tournee. W ciągu kilkutygodniowej podróży po całej Polsce, z naszą imprezą, przemierzymy ponad 3000 kilometrów odwiedzając łącznie 13 miast i miasteczek.

Kolorowe Emocje – które są obecnie jednym z największych w kraju projektów prospołecznych adresowanych do dzieci w wieku od 3 do 13 lat, to nie jedyna inicjatywa, którą od lat realizuje firma Baumit. – Angażujemy się również w sponsoring sportu i działania ważne z punktu widzenia lokalnych mieszkańców – dodaje Aleksandra Gilewska – Z sukcesami zrealizowaliśmy dwa duże projekty sportowe: piłkarski Baumit Junior Soccer oraz rajdowy Baumit Rally Team.

Społeczna odpowiedzialność w biznesie nie jest jedynie krótkotrwałą modą, ale trendem, który od kliku lat zaczyna opanowywać Polski biznes. Te firmy, które zdały sobie z tego sprawę szybciej odnoszą dziś sukcesy, są rozpoznawalne i co najważniejsze zdobyły społeczne zaufanie.