I kwartał w kinach zdecydowanie na wzroście

przez | 05/05/2009

Według podsumowania przygotowanego przez New Age Media – największy dom sprzedaży reklamy kinowej w Polsce – pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł znaczne wzrosty zarówno na rynku kinowym, jak również na rynku reklamy kinowej.

W porównaniu do I. kwartału 2008 zanotowano w całym kraju 11% wzrost frekwencji w kinach, do poziomu ponad 12 milionów widzów. Widownia w kinach obsługiwanych przez NAM w I. kwartale br. wyniosła ponad 6,5 miliona widzów, co oznacza aż 16% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Aż o 25% wzrosła również liczba kampanii reklamowych w kinach, będących w ofercie NAM (Cinema City, Orange IMAX oraz sieć Helios i Kinopleks).

Wyniki pokazują, że pierwszy kwartał 2009 pod względem widowni w kinach był rekordowy od 2005 roku. „Rosnąca liczba multipleksów (NAM w swojej ofercie posiada już 413 ekranów) oraz wzrost frekwencji sprawiają, że w przypadku kina nie możemy już mówić o medium niszowym. Cieszy nas, że wielu marketerów zaczyna dostrzegać nie tylko intensywność oddziaływania, ale także szeroki zasięg przekazu kinowego.” – podsumowuje Bianka Pawlewska International General Manager w New Age Media.