Fundacja Kronenberga mocna wizerunkiem

przez | 05/05/2009

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy zdobyła prestiżowy tytuł Mocni Wizerunkiem 2009. Kapitała konkursu wyróżniła Fundację za strategiczne zaangażowanie w projekt badań DNA, który pozwolił na zidentyfikowanie szczątków Mikołaja Kopernika. Tytuł Mocni Wizerunkiem przyznawany jest podczas corocznego Kongresu Public Relations podmiotom, które aktywnie wspierają promocję akcji charytatywnych i projektów społecznych.

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy od ponad dwunastu lat aktywnie wspiera innowacyjne programy i przedsięwzięcia z zakresu rozwoju lokalnego i edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego i tradycji. Program poszukiwań grobu Mikołaja Kopernika doskonale pasował do profilu działania Fundacji. Wyzwanie realizacji przemyślanej akcji edukacyjno-promocyjnej to była nasza powinność zarówno wobec społeczeństwa, jak i naszych interesariuszy, powiedziała Iwona Jaworska, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Końcowa faza projektu identyfikacji szczątków Mikołaja Kopernika, prowadzona w latach 2006-2008, sfinansowana została przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Dzięki wsparciu Fundacji naukowcy zdobyli pewność, że poznali miejsce pochówku wielkiego astronoma. Fundacja Kronenberga była odpowiedzialna również za promocję tego doniosłego dla nauki wydarzenia. Informacja o odkryciu przekazana została na specjalnej konferencji prasowej, której głównymi bohaterami były osoby o kluczowym znaczeniu dla odkrycia – prof. Jerzy Gąssowski, kierownik ekipy archeologicznej, prof. Marie Allen, wybitna genetyk, która dokonała kluczowych badań genetycznych, Sławomir S. Sikora, prezes Zarządu Citi Handlowy. W ramach kampanii promocyjne i edukacyjnej W celach promocyjnych i edukacyjnych przygotowany został dokumentalny film o historii poszukiwań grobu Kopernika, który został zaprezentowany m.in. na międzynarodowych targach filmów i programów dokumentalnych w Cannes. Fundacja sfinansowała również wydanie książki o badaniach nad identyfikacją grobu Kopernika. Publikacja jest przekazywana placówkom edukacyjnym, bibliotekom, muzeom, konserwatorom zabytków. Przygotowana została również specjalna strona internetowa przybliżająca zainteresowanym historię poszukiwania grobu astronoma.

Nagrodą „Mocni Wizerunkiem” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy została wyróżniona już po raz drugi. W 2007 roku otrzymała ten prestiżowy tytuł za promocję przedsięwzięcia „Światowy Dzień Citi dla Społeczności 2006”.

Celem konkursu „Mocni Wizerunkiem” jest promocja i upowszechnianie działań podejmowanych przez firmy na polu społecznym, polegających na wspieraniu organizacji  i akcji charytatywnych, ludzi, czy też projektów społecznych w wymiarze PR. Organizatorzy Kongresu Public Relations, przyznają nagrody firmom, które w swoich działaniach w roku poprzedzającym przyznanie nagrody, intensywnie wykorzystywały metody i techniki Public Relations, nie ograniczając się jedynie do kontaktów z mediami, czy innych pól aktywności PR, ale przede wszystkim poprzez mecenat i działania na polu społecznym, wspierały organizacje i akcje charytatywne, ludzi, czy też projekty społeczne w wymiarze PR. Zwycięzców wyłania jury skupiające specjalistów i praktyków w dziedzinie PR.