Paul Barber, prezes PROPHIX Software w Polsce

przez | 30/04/2009

Paul Barber będzie honorowym gościem biznesowego lunchu „Zarządzanie wydajnością przedsiębiorstw jako kluczowa inwestycja w czasach ekonomicznej niepewności”.

Spotkanie z udziałem przedstawicieli  pomorskiego biznesu, Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Polsko-Kanadyjskiej Izby Gospodarczej, organizuje Solemis Group SA, przedstawiciel PROPHIX Software w Polsce. Spotkanie odbędzie się na początku maja br. w Gdyni – więcej na www.solemis.com

Celem spotkania jest uzmysłowienie prezesom i dyrektorom, że kluczowym elementem powodzenia – w dobie nieprzewidywalnej sytuacji rynkowej – jest podejmowanie decyzji na podstawie analizy aktualnego stanu przedsiębiorstwa. Niezbędne są do tego, łatwe w użytkowaniu i implementacji, narzędzia agregujące i analizujące gromadzone w firmach dane.

Głównym punktem spotkania i wprowadzeniem do dyskusji będzie wystąpienie Paula Barbera, prezentujące znaczenie zarządzania wydajnością przedsiębiorstw (CPM) szczególnie w czasach ekonomicznej niepewności. Kanwą tego wystąpienia będzie prezentacja przygotowana przez Paula Barbera wspólnie z analitykami Gartner Group, po raz pierwszy zaprezentowana niedawno na konferencji w Toronto.

„Przedsiębiorstwa stosujące CPM mogą znacznie szybciej i skuteczniej reagować na zmieniające się warunki rynkowe. CPM zapewnia wgląd we wszystkie rodzaje biznesowej działalności firmy i pozwala ocenić gdzie są możliwości usprawnienia efektywności działania” wyjaśnia Paul Barber, prezes PROPHIX Software. “Taki wgląd w aktualną działalność firmy ma kluczowe znaczenie szczególnie w trudnych warunkach rynkowych jakich teraz doświadczamy”.

„Nie ma najmniejszej wątpliwości, że w trudnych czasach managerowie firm nie tylko nie mogą oszczędzać ale powinni wręcz inwestować w narzędzia umożliwiające im agregowanie i analizowanie danych niezbędnych do podejmowania, często ryzykownych decyzji”, mówi Ryszard Sadowski, prezes Solemis Group. „Brutalnie mówiąc, manager bez takich narzędzi jest jak pijany saper biegający z zawiązanymi oczami po polu minowym, jakim jest rynek.”

Prezentacja zatytułowana „Corporate Performance Management: Navigating an Uncertain Economy” prowadzona wspólnie przez Nigela Raynera, v-ce prezesa Gartner Research i Paula Barbera, Prophix, dostępna jest on line: www.prophix.com/resources/podcasts/gartner2009.html .

CPM według Gartner Research

CPM (Corporate Performance Management CPM) czyli zarządzanie efektywnością (wydajnością) przedsiębiorstw obejmuje według Gartner Group takie procesy jak: budowa strategii, budżetowanie i planowanie oraz techniki je wspierające – w tym zrównoważona karta wyników (balanced scorecard) i zarządzanie oparte o wartość przedsiębiorstwa (value-based management).

CPM obejmuje także analizę realizacji wykonania budżetów i przyjętych celów strategicznych. W skład CPM wchodzą również aplikacje ratortowe i analityczne przeznaczone dla działów finansowych oraz managerów średniego i najwyższego  szczebla podejmujących decyzje mające skutki finansowe.

Paul Barber, prezes PROPHIX Software

Paul Barber, prezes PROPHIX Software ukończył studia matematyczne na Cambridge University i MBA na University of Western Ontario.  Od ponad dwudziestu lat związany jest z branżą IT specjalizując się w zakresie systemów wspierających podejmowanie decyzji (Decision Support Systems) oraz systemów do planowania i dostarczania informacji dla managerów różnego szczebla (Executive Information Systems and Planning Systems). W trakcie kariery zawodowej Paul Barber zdobył również ogromne doświadczenie w sprzedaży oprogramowania, marketingu, aplikacji oraz zarządzania.