Kontrowersyjna akcja Bed&Breakfast niesie realną pomoc

przez | 30/04/2009

Pod koniec ubiegłego roku należąca do Piotra Mateckiego i Suzan Giżyńskiej agencja reklamowa Bed&Breakfast umieściła na swojej stronie internetowej kontrowersyjna prezentację, w której bez zgody właścicieli użyto logotypów znanych marek. Prezentacja ta jest w istocie platformą, za pomocą której umożliwiono bezpośrednie wsparcie stowarzyszenia „Krzyś”,  niosącego pomoc dla wychowanków domu dziecka. Ponieważ intencja ta nie była wyjawiona w początkowej fazie projektu, agencja spotkała się z różnymi reakcjami na prezentację – od pozytywnych aż po groźby pozwów.

– Już po krótkim czasie mieliśmy odzew. Najpierw uruchomiła się blogosfera, internauci generowali do 3 tysięcy wejść dziennie. Następnie odezwały się do nas marki. Oczekiwaliśmy na ten kontakt, jednak nie byliśmy pewni reakcji marketingów. Po wyjaśnieniu naszych intencji spotkaliśmy się jednak w większości z przychylnym przyjęciem.- mówi Piotr Matecki

Gdy wokół akcji zrobił się szum medialny, średnia odwiedzin strony oscylowała wokół wartości 3800 odsłon dziennie. – Każde kliknięcie w baner na naszej stronie to 20 groszy dla stowarzyszenia ‘Krzyś’ z pieniędzy marek uczestniczących w akcji. Każda marka-darczyńca jest specjalnie eksponowana na stronie. Darczyńcami jesteśmy też my sami. Agencja Bed&Breakfast poza zaangażowaniem swojego czasu i sił agencyjnych, przeznacza5 tysięcy złotych na stowarzyszenie.- wyjaśnia Suzan Giżyńska

Pierwsze w akcję zdecydowało się wejść PZU, które zgodziło się na użycie logotypu i rozpatruje pomoc, jakiej mogłoby udzielić Stowarzyszeniu. Na użycie logo swoich firm wyraziły także zgodę Volvo oraz Winiary. Producent Viagry Pfizer, postanowił nie przyłączać się do akcji ze względu na obowiązujące prawo dotyczące reklamowania leków, ale zdecydował się przekazać „Krzysiowi” pomoc pieniężną bez ekspozycji logotypu.