SEGA licencjonuje technologie PhysX i APEX do użytku w swoich oddziałach na całym świecie

przez | 29/04/2009

NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że Sega Corporation wykupiła licencje na technologie NVIDIA® PhysX® i APEX, które służyć mają jako platforma producencka we wszystkich oddziałach firmy Sega. Technologie NVIDIA PhysX i APEX tworzą razem najbardziej rozpowszechnioną platformę służącą do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki, sprawiając, że tworzenie skalowalnych efektów PhysX o wysokiej jakości jest zajęciem intuicyjnym i wygodnym dla twórców.

„Sega wykorzystuje technologię PhysX już od kilku lat, ale nowa umowa pozwoli naszym studiom producenckim w pełni wykorzystać zalety pełnej gamy międzyplatformowych silników PhysX”, powiedział Takashi Shoji, szef sekcji Consumer Software R & D Support w dziale Consumer R&D Division w firmie SEGA Corporation. „W czasie podejmowania decyzji ważnym czynnikiem był APEX, gdyż dzięki łatwości tworzenia zaawansowanych efektów fizycznych zwiększa naszą produktywność”.

Podczas gdy środowisko programistyczne NVIDIA PhysX daje twórcom oprogramowania kontrolę nad interaktywną sferą gry, technologia NVIDIA APEX przenosi metody tworzenia treści za pomocą technologii PhysX na nowy poziom. APEX pozwala stosować technologię PhysX artystom, bez pomocy programistów, ale także bez utraty kontroli nad silnikiem PhysX. Dzięki APEX, artyści zatrudnieni przy produkcji gier mogą tworzyć złożone środowiska fizyczne: mogą zmieniać wielkość i graficzną jakość obiektów podlegających destrukcji, mogą sprawiać, że drzewa i inna roślinność stanie się integralną częścią rozgrywki oraz tworzyć realistyczne tkaniny oddziałujące z innymi obiektami w grze.

Technologia NVIDIA PhysX działa na wszystkich ważniejszych platformach dla gier, w tym komputerach PC, konsolach Xbox360™, PLAYSTATION®3, Nintendo Wii™ oraz w urządzeniach iPhone i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny NVIDIA z obsługą CUDA™.

„Chętnie zobaczymy, co twórcy z firmy Sega mogą osiągnąć dzięki mocy naszych technologii PhysX i APEX”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes działu technologii i treści w firmie NVIDIA. „Sega ma długą tradycję tworzenia najlepszych gier w branży, zaś dzięki PhysX powinni móc zaoferować jeszcze bardziej interaktywną i ekscytującą rozrywkę”.

Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX znaleźć można na stronie www.nvidia.pl/physx.