Eurobasket 2009

przez | 28/04/2009

Wirtualna Polska i Polski Związek Koszykówki podpisały umowę o współpracy w ramach Mistrzostw Europy w Koszykówce Mężczyzn – Eurobasket 2009 Poland. WP uzyskała tytuł oficjalnego sponsora Eurobasket 2009 Poland.

Rozgrywane co dwa lata mistrzostwa Europy w koszykówce to – po mistrzostwach w piłce nożnej – największa impreza sportowa na naszym kontynencie. Fakt ich sponsorowania Wirtualna Polska wykorzysta przede wszystkim w działaniach wizerunkowych. Brand WP obecny będzie w halach sportowych siedmiu największych polskich miast, w których rozgrywane będą mecze Eurobasket 2009: Katowicach, Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Dzięki porozumieniu portal stanie się też dla kibiców unikalnym źródłem informacji o tym wielkim wydarzeniu sportowym.

Przed startem imprezy do linii serwisów sportowych Wirtualnej Polski (sport.wp.pl) włączona zostanie witryna eurobasket2009.wp.pl, dedykowana mistrzostwom. W tej chwili internauci znajdą na jej stronach oficjalny trailer wydarzenia i terminarz rozgrywek. Docelowo pojawią się tu najaktualniejsze informacje dotyczące Eurobasketu, wyniki rozgrywek, sylwetki drużyn, trenerów i największych gwiazd reprezentacji, ciekawostki z boisk, reportaże, komentarze ekspertów, galerie zdjęć. Poza tym reporterzy Wirtualnej Polski będą obecni we wszystkich miastach, w których rozegrane zostaną mecze polskiej reprezentacji. W ramach umowy WP zobowiązała się do realizacji pakietu reklamowego, promującego mistrzostwa, portal planuje też zorganizowanie szeregu konkursów dla kibiców. Pierwszym i najważniejszym z nich jest konkurs na maskotkę dla reprezentacji Polski w koszykówce.

– Decyzja o sponsorowaniu przez nas mistrzostw Eurobasket 2009 została podyktowana zarówno pasją, jaką darzymy sport, jak i polityką firmy, która stawia przede wszystkim na największe widowiska sportowe w Polsce. Planując strategię sponsoringową na bieżący rok postanowiliśmy większość sił skoncentrować na promocji koszykówki. Dyscyplina ta nie jest tak popularna w naszym kraju jak futbol czy siatkówka, a to oznacza, że stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Chcemy jak najszerzej przybliżyć naszym użytkownikom, polskim kibicom, widowiskowość tej dziedziny sportu. Liczymy też na to, że umowa z Polskim Związkiem Koszykówki będzie miała charakter długofalowy – mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski. – Mogę też z całą pewnością stwierdzić, że poprzez swoje działania Wirtualna Polska jest najbliżej sportu w polskim Internecie.

– Polski Związek Koszykówki, doceniając doświadczenie i rangę portalu Wirtualna Polska, jest przekonany, że ogromny projekt, jakim są koszykarskie mistrzostwa Europy zyskał ważnego i prestiżowego partnera. Dzisiejsza umowa jest wynikiem porozumienia i wzajemnej pasji, jaką jest koszykówka. Życzyłbym sobie, jako prezes polskiego związku, takich firm, które rozumieją specyfikę sportu i naszej dyscypliny oraz są jej wiernymi kibicami. Jestem przekonany, że wydarzenia, które będziemy wspólnie realizować w ramach promocji EuroBasket 2009 w naszym kraju będą zarówno sukcesem organizacyjnym, jak i medialnym – podsumował Prezes PZKosz, Roman Ludwiczuk.

Jednym z kluczowych elementów akcji promocyjnej Eurobasket 2009 będzie konkurs na oficjalną maskotkę koszykarskiej reprezentacji Polski. Swój pomysł na maskotkę polskiej kadry – w formie rysunku, zdjęcia, grafiki – można będzie zgłaszać do WP za pośrednictwem serwisu masktokadlapolski.pl. Każdy odwiedzający witrynę zyska też możliwość oceny zgłoszonych projektów. Wszystkie opinie użytkowników zostaną wzięte pod uwagę przez komisję konkursową, złożoną z przedstawicieli Wirtualnej Polski i Polskiego Związku Koszykówki, przyznającą nagrody główne. Co ważne, jeden użytkownik może zgłosić do konkursu wiele swoich prac i pomysłów. Zwycięski projekt zostanie opracowany przez zawodowych projektantów i – na jego podstawie – stworzona zostanie oficjalna maskotka kadry narodowej.