Widzew ujawnia dane

przez | 27/04/2009

Widzew Łódź po raz pierwszy w historii klubu udostępnił szczegółowy raport na temat sprzedaży karnetów, zawierający wiele dotychczas niejawnych danych. Wynika z niego, że w rundzie wiosennej klub sprzedał 3775 karnetów, co stanowi najlepszy wynik w historii klubu i oznacza, że kibice kupili prawie 2,5 razy więcej karnetów niż w rundzie jesiennej. W rezultacie karnetowcy zapełnili stadion Widzewa w 49%, co należy do najlepszych wyników w Polsce. Tylko Lech Poznań może pochwalić się podobnym osiągnięciem.

„Tak duże zainteresowanie karnetami wynikało w dużej mierze z promocji, jakie oferował klub na zakup karnetów. Kibice szczególnie chętnie korzystali z promocji „Jest nas coraz więcej”. Dzięki niej sprzedano ponad 1700 karnetów, w tym 500 osób kupiło karnety z minimum 20% zniżką, a aż 48 osób za symboliczną złotówkę. Warunek wzięcia udziału w promocji był jeden – wystarczyło zachęcić do zakupu karnetu innego kibica, który dotychczas nie korzystał z karnetów. Wysiłek się opłacał. Każdy, kto zaprosił 5 takich osób, kupił karnet za 1 zł” – mówi Łukasz Łazarewicz, dyrektor marketingu KS Widzew Łódź S.A.

Najwięcej karnetów sprzedano na trybunę C – 1468, po ponad 800 na B (888) i D (834), blisko 600 na A, z tego 199 na krytą. W rezultacie, na trybunach stadionu Widzewa w rundzie wiosennej posiadacze karnetów zajmują już 67% miejsc na trybunie B i 65% na D oraz w 45% wypełniają trybunę C. Na A stanowią tylko 1/3 widzów.

„Cieszy, że bardzo dużo karnetów kupują młodzi ludzie. W wieku do 30 lat było to ponad 2200 karnetów, z tego ponad 1800 to osoby pomiędzy 20 a 30 lat – najsilniejsza grupa wiekowa wśród karnetowców na naszym stadionie. Powodem do dumy jest też fakt, że nasz stadion jest wielopokoleniowy, o czym świadczy zakup karnetów przez osoby w różnym wieku, także dzieci i seniorów. Potwierdza to, że widzewskie tradycje są przekazywane z pokolenia na pokolenie” – komentuje Łukasz Łazarewicz.

„Wciąż tylko 5% naszych kibiców stanowią kobiety. Tymczasem chcielibyśmy, by stadion Widzewa był miejscem spotkań całych rodzin. Nasz stadion tętni życiem także na trybunach oraz w przerwie meczów podczas różnych występów. Wszystkie te elementy składają się na wspaniałe sportowe widowisko i dostarczają aktywnej rozrywki na najwyższym poziomie. Dlatego będziemy zachęcać kibiców, by  przychodzili na stadion w otoczeniu kobiet. Chcemy mieć najpiękniejszy stadion w Polsce” – dodaje Łukasz Łazarewicz.

Większość karnetów sprzedana została w kasach klubu, jednakże z możliwości zakupu karnetu przez internet skorzystało 17% wszystkich karnetowców, czyli blisko 650 osób. Znacząco wzrosła również sprzedaż KIK przez Internet – z 3% do 23%.

„Publikacja raportu jest jednym z wyrazów transparentności naszego klubu. Chcemy informować kibiców o efektach wspólnych działań. Uważam, że jest to również jeden z istotnych elementów dialogu między nami. Jednocześnie dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali wesprzeć naszą wspólną walkę o awans kupując karnety” – podsumowuje Łukasz Łazarewicz.

Pełny raport może być pobrany przez każdego kibica na www.widzew.pl