Pomorskie – dobry kurs

przez | 27/04/2009

Dobiega końca kampania promocyjna województwa pomorskiego. Jeszcze przez kilka dni można zobaczyć spot reklamujący pomorskie, ale konkurs fotograficzny pod hasłem „A Ty – Co będziesz robić w Pomorskiem” dopiero się rozkręca. Potrwa do końca września.

Marszałek województwa pomorskiego Jan Kozłowski już po raz drugi ogłosił konkurs fotograficzny na najciekawsze zdjęcie z regionu. – Nasz wizerunek buduje sposób postrzegania naszego regionu przez gości, ale moim zdaniem ważne jest także to, jak widzą swój region jego mieszkańcy. Pytanie „A Ty – co będziesz robić w Pomorskiem?” jest skierowane również do nich. Jako gospodarzowi  województwa zależy mi, by każdy znalazł tu najlepsze miejsce dla siebie. Nasz region daje mnóstwo  możliwości, a konkurs fotograficzny ma zachęcić do odkrywania potencjału naszego regionu – dodaje.

Kampanię przygotowało Biuro Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego wraz z agencją reklamową i marketingową YellowGroup z Gdyni. Agencja, poza stworzeniem  strategii komunikacji dla tej kampanii, wyprodukowała także 30 sekundowy spot będący połączeniem zdjęć czysto filmowych z animacją zdjęciową. Spot pokazuje trzy obszary definiujące Pomorskie: wypoczynek, biznes i rozrywkę. – Przedstawiliśmy koncepcję wykreowania animacyjnego świata ilustrującego Pomorskie, nie zatracając przy tym  charakteru  regionu. Dzięki temu osiągnęliśmy  efekt przerysowania i uwypuklenia pewnych elementów charakteryzujących nasz region oraz znacznych ograniczeń kosztowych związanych z produkcją spotu – mówi Prezes YellowGroup, Tomasz Zabolski. – To było dla nas prawdziwe produkcyjne wyzwanie, mimo tego że mamy w dorobku szereg wykonanych już animacji – komentuje projekt Dyrektor Artystyczny YellowGroup Adam Chyliński – Działaliśmy ściśle według ustalonego storyboardu, dopasowując sekwencje kręcone na blue box’ie z uprzednio przygotowanymi animacjami. Aby podkreślić charakter Pomorskiego w klipie pojawia się mnóstwo elementów oraz zdjęć obiektów z naszego regionu. Wszystko wyszło bardzo zgrabnie i jesteśmy z efektu finalnego bardzo zadowoleni. Tym bardziej, że pracowaliśmy nad promocją naszego regionu – kończy.

Kampania rozpoczęła się w połowie kwietnia. Spoty zostały wyemitowane w TVN24, TVN Turbo, TVN Warszawa, TVN Meteo, można je też było zobaczyć na videoboardach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Opolu i oczywiście na portalu youtube.com. Emisji spotów  towarzyszy  kampania outdoorowa.  Billboardy rozmieszczone w największych polskich miastach informują o konkursie fotograficznym pod hasłem „A Ty? Co będziesz robić w Pomorskiem?”. Ten sam przekaz został zamieszczony w Gazecie Wyborczej i miesięczniku studenckim Semestr.

Specjalnie na potrzeby konkursu fotograficznego została również otwarta strona www.pomorskiedobrykurs.pl, na której oprócz galerii i wszelkich niezbędnych informacji dla uczestnika konkursu i internauty można również obejrzeć wcześniej wspomniany spot. – To pierwsza kampania wizerunkowa województwa pomorskiego przygotowana przez samorząd wojewódzki – mówi Beata Ligman z Biura Promocji Urzędu Marszałkowskiego. – Ze względu na to, że nasze plany związane z tą kampania zbiegły się z kryzysem gospodarczym zdecydowanie optymalizowaliśmy koszty. Stawiamy jednak na konsekwencję w kreowaniu wizerunku naszego regionu, a nie na  jednorazowe uderzenie. Mam nadzieję, że zrobiliśmy dobry pierwszy krok. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na województwo pomorskie. To region, który ciągle się  zmienia. Wiele rzeczy nie jest tu zdefiniowanych do końca. To szansa dla ludzi, którzy lubią współtworzyć swoją życiową przestrzeń.