Nagroda Specjalna Konkursu GrandFront 2008 dla „m-design”

przez | 27/04/2009

O nagrody główne Konkursu Izby Wydawców Prasy GrandFront 2008 rywalizowały 343 prace, o zasięgu ogólnopolskim, pisma branżowe i lokalne. Wśród nagrodzonych znalazły się okładki tytułu „m-design”.

22 kwietnia 2009 roku na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Finałowa Konkursu Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2008. Czasopismo branżowe Wydawnictwa ELAMED z Katowic – „m-design” otrzymało Nagrodę Specjalną firmy Adobe Systems Incorporated za fachową umiejętność wykorzystania aplikacji Adobe podczas tworzenia wizji artystycznych. Doceniono twórców „m-design” za względy techniczno-estetyczne oraz profesjonalizm przy tworzeniu projektów okładek z wykorzystaniem aplikacji Adobe.

Relację z wręczenia nagród GrandFront 2008 można zobaczyć za pośrednictwem telewizji branżowej TV ELAMED www.elamed.pl/o-nas/tvelamed/, gdzie Prezes Izby Wydawców Prasy Wiesław Podkański wypowiada się na temat Konkursu. Do 28 kwietnia 2009 roku, na Zamku Królewskim w Warszawie można oglądać wystawę okładek zakwalifikowanych do finału Konkursu, która następnie zostanie przeniesiona do wybranych salonów Empik.

O znaczeniu przyznanej nagrody mówi Monika Siwiec, Dyrektor Wydawniczy – „Nagroda Specjalna, którą otrzymaliśmy jest dla nas szczególnie ważna ze względu na charakter tytułu „m-design”. Już sama nazwa świadczy o tym, że jest to czasopismo związane z projektowaniem, aranżacją, stylistyką i wzornictwem, dlatego też nagrodzenie okładek, do których wyglądu artystycznego i walorów marketingowych przywiązujemy wielką wagę, jest dla nas ważnym wyróżnieniem. Cieszymy się z uznania firmy Adobe Systems Incorporated, której aplikacje są dużym ułatwieniem w codziennej pracy naszych grafików. Ważne jest dla nas również uzasadnienie wyboru, w którym sponsor nagradza nas za wszechstronne i wykraczające poza standardy wykorzystanie aplikacji Adobe przy projektowaniu graficznym.”

Nagrody GrandFront rozdawane były już po raz siódmy. Konkurs podzielony jest na 9 kategorii i  nagrody specjalne. Okładki zgłaszane są do Konkursu przez redakcje, natomiast o przyznaniu nagród decyduje 30-osobowe jury, w którego skład wchodzą uznani praktycy grafiki prasowej, dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz przedstawiciele wydawców. Czynniki, które były brane pod uwagę w ocenie projektów to przede wszystkim spójność przekazu wizualnego i merytorycznego, poziom realizacji graficznej oraz zgodność stylistyczna z charakterem tytułu.