Grupa Inwestycje.pl w pierwszej dziesiątce w Polsce

przez | 24/04/2009

Grupa Inwestycje.pl zajęła 10. miejsce w lutowym rankingu serwisów tematycznych w kategorii „Biznes-finanse-prawo”. O sukcesie zdecydowały wyniki oglądalności – 527 633 unikalnych użytkowników i 4 571 808 odsłon. Z takim wynikiem Grupa Inwestycje.pl plasuje się pośród dziesięciu największych portali finansowych w Polsce.

Grupę Inwestycje.pl tworzą portale o tematyce biznesowo-finansowej, nastawione przede wszystkim na pokazanie możliwości inwestowania pieniędzy. Jej najmocniejszą marką jest serwis Inwestycje.pl (www.inwestycje.pl). W grupie znajdują się ponadto serwisy: Waluty.com (www.waluty.com poświęcony rynkowi walutowemu), Fundusze24.pl (www.fundusze24.pl, wortal funduszy inwestycyjnych), Pracodawca.com (www.pracodawca.com, oferty pracy, aktualności z rynku), Investing.pl (www.investing.pl, platforma wymiany ofert biznesowych) i Kantory.pl (www.kantory.pl, aktualności i kursy walut). W serwisach tych codziennie pojawiają się informacje z giełdy, wiadomości z rynku walutowego, gospodarcze, dotyczące nieruchomości, biznesu i finansów firmy, a także część lifestylowa np. wiadomości na temat nowych technologii, nowinek motoryzacyjnych, golfa i podróży. Odbiorcami są prezesi, managerowie, dyrektorzy, specjaliści i wszyscy zainteresowani tematyką szeroko pojętych finansów.

– Jesteśmy świadkami przechodzenia od mediów tradycyjnych do mediów online. Rynek mediów internetowych w Polsce osiąga imponujące wyniki, jest coraz bardziej konkurencyjny i wymagający, dlatego tym bardziej cieszy nas nasza ugruntowana pozycja pośród największych jego graczy. Stabilny wzrost Grupy odczytujemy jako wiadomość zwrotną z rynku, iż wszystkie podejmowane przez nas działania spotykają się zainteresowaniem czytelników i ich zapotrzebowaniem na informację, którą im codziennie serwujemy. 10. miejsce w Polsce to bardzo dobry wynik, który mobilizuje do dalszej pracy nad udoskonalaniem naszej oferty rynkowej – mówi Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu E-Financial S.A.

10. miejsce w Polsce to doskonała wiadomość dla reklamodawców i partnerów

Powierzchnie reklamowe Grupy docierają do ponad 1 miliona unikalnych użytkowników miesięcznie, generując ponad 5 milionów odsłon (badanie Gemius Traffic, luty 2009). Pod względem przyciągania reklam Internet jest bezkonkurencyjny, staje się coraz potężniejszym medium, a jego rosnące znaczenie w oddziaływaniu na odbiorców dostrzegają reklamodawcy, którzy coraz więcej pieniędzy przeznaczają na reklamę w sieci. – Kolejny sukces popularności naszych serwisów cieszy nas tym bardziej, że zbiega się w czasie z coraz lepszą kondycją rynku reklamy internetowej w Polsce. – dodaje Grzegorz Czapla.

Z raportu przeprowadzanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz firmę PricewaterhouseCoopers wynika, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,17 mld zł. To oznacza, że Internet zajmuje obecnie drugie, po telewizji, miejsce w całym rynku reklamy.