Zmierzch skomplikowanych systemów CRM: Funnela.com

przez | 23/04/2009

Funnela to prosty system CRM, który powstał jako alternatywa dla dużych i skomplikowanych systemów, często niedopasowanych do potrzeb małych biznesów. Aplikacja wspiera proces budowania relacji z klientem, komunikację oraz pracę grupową wewnątrz firmy. Twórcą Funneli jest poznańska firma True Solutions.

“Obserwując rynek rozwiązań CRM zauważyliśmy brak prostych i łatwych w obsłudze rozwiązań dla małych firm.” – mówi Jacek Wieczorek, współwłaściciel Funnela. “Skupiliśmy się na stworzeniu lekkiego oraz intuicyjnego systemu, który poprawia efektywność pracy i skuteczność działań z klientem.” – dodaje. W skład aplikacji wchodzą cztery zintegrowane moduły: poczta, kontakty, kalendarz oraz listy zadań. Moduły te współpracują ze sobą i potrafią się wzajemnie komunikować. Pozwala to na łączenie informacji w logiczne grupy i umożliwia przykładowo wiązać wiadomości pocztowe z konkretnymi zadaniami do wykonania.

Funnela jest aplikacją sprzedawaną jako usługa dostępna bezpośrednio przez przeglądarkę WWW (tzw. SaaS – ang. Software as a Service), podobnie jak znany Gmail. “Ten rodzaj świadczenia usług jest bardzo korzystny dla klientów, szczególnie w dobie kryzysu” – przekonuje Jacek Wieczorek. “SaaS pozwala zmniejszyć koszty oraz zwalnia firmy z konieczności utrzymania własnego serwera.” – dodaje. Aplikacja przeznaczona jest dla małych firm, których głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail. Dzięki wsparciu dla pracy grupowej oraz współdzielenia informacji, Funnela redukuje nadmiarową komunikację wewnątrz firmy oraz poprawia efektywność pracy.

Miesięczne koszty korzystania z usługi zaczynają się od 35 zł netto. “Doskonale rozumiemy potrzeby małych firm i zdajemy sobie sprawę z ich ograniczonego budżetu” – mówi Jacek Wieczorek. “Wysoka cena nie może być przeszkodą dla małych, dynamicznych biznesów” – dodaje.

Funnela jest aplikacją rozwijaną w ramach projektów portfelowych Venture Incubator S.A.