Siła reklamy na targach poligraficzno-reklamowych w Poznaniu

przez | 22/04/2009

Na cztery dni Międzynarodowe Targi Poznańskie zamienią się w centrum druku i reklamy. Od 21 do 24 kwietnia trwają bowiem Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA 2009, Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama OUTDOOR EXPO 2009 i Euro-Reklama GIFT EXPO 2009.

Kwietniowe targi to znakomita okazja do przeglądu najnowszych technologii, trendów i nowości produktowych na rynku poligraficznym, out-of-home media oraz w branży nośników i artykułów reklamowych. Każda z trzech równoległych ekspozycji jest największym specjalistycznym wydarzeniem w swojej branży w Polsce. W ramach targów POLIGRAFIA można poznać najnowsze rozwiązania i technologie z obszaru przygotowania do druku, maszyn drukujących i obróbki po druku. OUTDOOR EXPO to oferta producentów i dystrybutorów maszyn i urządzeń do produkcji reklam, ploterów oraz branży komunikacji wizualnej. Z kolei najnowsze rozwiązania z zakresu BTL, nośników reklamowych i artykułów promocyjnych prezentowane są na ekspozycji GIFT EXPO. Ekspozycje zlokalizowane w trzech pawilonach zgromadziły blisko 450 firm z kilkunastu krajów. Tegoroczne spotkanie poligraficzno-reklamowe to również targi nowości. Świadczy o tym rekordowa w historii liczba zgłoszony nowych produktów rynkowych, a jest ich prawie 180.

POLIGRAFIA– największe targi poligraficzne w Europie Środkowo-Wschodniej

Targi poligraficzne są wyjątkowym wydarzeniem, bo najdłużej organizowanym spotkaniem specjalistycznym przez Międzynarodowe Targi Poznańskie. Od lat POLIGRAFIA jest doskonale rozpoznawalna w branży i kojarzona z możliwościami oceny kondycji rynku oraz wymiany i pielęgnowania kontaktów handlowych. To cenne źródło wiedzy o najnowszych trendach, technologiach i rozwiązaniach stosowanych w poligrafii.

W tegorocznej edycji targów POLIGRAFIA 2009 bierze udział ponad 300 firm z kilkunastu krajów w tym m.in.: z Austrii, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii oraz Niemiec. W Poznaniu obecna jest zdecydowana większość renomowanych firm oferujących cały wachlarz produktów i usług, który obejmuje maszyny i urządzenia, materiały i akcesoria oraz usługi poligraficzne. Najbogatszą ofertę prezentują wystawcy z zakresu druku i obróbki po druku. Ciekawie zapowiada się również oferta urządzeń cyfrowych, technologii informatycznych oraz rozwiązań dla offsetu.

Na stoiskach ponad pięćdziesięciu wystawców można zobaczyć nowości rynkowe, a wśród nich urządzenia drukarskie do druku cyfrowego, offsetowego, wielofunkcyjne maszyny służące do cięcia, bigowania, laminowania i perforacji. Z pewnością interesująca okaże się oferta systemów informatycznych do kalkulacji i zarządzania produkcją czy rozwiązań dla obsługi rozmaitych zaawansowanych aplikacji i maksymalizacji czasu produkcji. Warto również zapoznać się z propozycją rozwiązań opracowanych w celu zmaksymalizowania odporności na podrabianie dokumentów, umożliwiających dodanie zabezpieczających znaków wodnych, które utrudnią fałszowanie i podrabianie.

REKLAMA kreatywności i nowoczesności

Rzeczywiści poeci naszych czasów znajdują się w agencjach reklamy – pisał Tennessee Williams, dlatego targi OUTDOOR EXPO i GIFT EXPO to niewątpliwie źródło inspiracji w przygotowywaniu strategii marketingowej każdej firmy. To właśnie tutaj można zobaczyć jak konkurencyjnie i efektywnie komunikować się z klientem. W ramach targów zobaczymy ofertę blisko 160 firm i kilkadziesiąt nowości rynkowych w tym na przykład najnowsze plotery frezujące, laminatory, a także energooszczędne neony i świetlówki. Goście będą mogli obejrzeć pokazy innowacyjnych technologii, spośród których ciekawie zapowiada się wykonywanie wielkoformatowych reklam na paralotniach oraz prezentacje internetowego systemu zamówień druku offsetowego i wielkoformatowego. Pokazany zostanie także nowoczesny multimedialny kiosk wystawienniczy, największy na rynku polskim Wielkoformatowy Roll Up oraz specjalistyczna folia mikropryzmatyczna, pozwalająca na wykonywanie wysokojakościowej grafiki reklamowej na pojazdach. Poszukujący nowych możliwości projektowania i aranżacji wnętrz zainteresuje innowacyjna wielkoformatowa technologia druku UV-LED, dzięki której możliwy jest zadruk prawie każdego płaskiego podłoża od ceramiki i szkła po drewno i teksturę. Jak zwykle ciekawie prezentują się również nowości rynkowe targów Gift EXPO. Tutaj zobaczyć będzie można mnóstwo gadżetów reklamowych m.in. długopis z wbudowaną pamięcią przenośną USB oraz kamerą do filmowania, ekologiczne logosmycze, inteligentne roboty reklamowe czy oryginalne breloki do kluczy z rozpylaczem do perfum.

Targi wiedzy i nowości

Podczas pobytu w Poznaniu można nie tylko zwiedzać bogatą ekspozycję wystawców, ale również wziąć udział w licznych seminariach wykładach i przestrzeniach specjalnych przygotowany przy merytorycznym wsparciu: Polskiej Izby Druku, Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego oraz wydawnictw branżowych. Program wydarzeń przygotowany jest z myślą o wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie poligrafii, marketingu i reklamy.

Pierwszego dnia targów odbędzie się Konferencja edukacyjna „Nowoczesna edukacja zawodowa wymogiem współczesnej poligrafii” przygotowana przez Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego przy udziale MTP. W samo południe rozpocznie się również prezentacja firmy Xerox pt. „Jak zdobyć i obsłużyć kilkaset zleceń dziennie? Narzędzia do przyjmowania i automatyzacji obsługi zleceń poligraficznych.”

Zainteresowani nowoczesnymi rozwiązaniami w sektorze komunikacji wizualnej będą mogli dowiedzieć się wszystkiego o efektywnym wykorzystaniu nowoczesnego medium reklamowego, jakim jest Digital Signage, podczas konferencji Komplementarna Komunikacja Wizualna w Digital Signage i Cyfrowych Nośnikach Zewnętrznych, która odbędzie się 21 kwietnia w Sali Zielonej. Specjaliści będą rozmawiać m.in. o monitorach LCD w systemach Digital Signage, cyfrowym merchandisingu czy roli nośników cyfrowych w kampaniach reklamowych. Organizatorem konferencji jest czasopismo VISUAL COMMUNICATION.

O standardach w przemyśle poligraficznym będzie można posłuchać w środę 22 kwietnia, podczas licznych prezentacji przygotowanych w ramach VII Konferencji Poligraficznej Polskiej Izby Druku. Spotkanie to podzielone zostało na trzy bloki tematyczne. Każdy z nich moderowany będzie przez redaktorów naczelnych czołowych czasopism poligraficznych. W pierwszy mowa będzie o standaryzacji na etapie pre press. Poruszone zostaną tu takie tematy jak: standaryzacja formatu PDF; opis procesów technologicznych; zarządzanie procesami; normalizacja i standaryzacja plików w prepressie czy nowe technologie. Druga część poświęcana będzie kompleksowemu zarządzaniu barwą. Blok trzeci to wystąpienia specjalistów z zakresu post press – metoda oceny wytrzymałości opraw książkowych i stworzenie standardów europejskich, integracja systemów produkcyjnych w procesach obróbki introligatorskiej oraz elementy standaryzacji w planowaniu procesów obróbki gazet i czasopism.

Ważnym wydarzeniem, które niewątpliwie zainteresuje szefów wielu firm poligraficznych, będzie spotkanie dot. Branżowego Funduszu Poręczeń Kredytowych w Poligrafii. Ma to być jeden ze sposobów na walkę z kryzysem gospodarczym.

Ciekawie zapowiada się również seminarium Mocniejsi w kryzysie przygotowane przez redakcję Magazynu Poligrafika i Targi Poznańskie. W jego trakcie będzie można dowiedzieć się, jak i w co warto inwestować w trudniejszych ekonomicznie czasach i jak uczynić dotychczasową działalność bardziej efektywną. Seminarium rozpocznie Jacek Hamerliński, który w swoim wystąpieniu poruszy problemy m.in. takie jak automatyzacja, Lean Management oraz druk na żądanie. Z kolejnym referatem wystąpi przedstawiciel firmy Heidelberg Polska, który rozwinie wątek innowacyjnych rozwiązań automatyzujących i optymalizujących produkcję. Firma Xerox przedstawi perspektywy rozwoju przemysłu poligraficznego w świetle najnowszych badań. O ofercie dla przedsiębiorstw w zakresie kredytów na zakup oprogramowania i maszyn można będzie posłuchać podczas wykładu firmy BRE Bank. Z kolei firma doradcza Eficom zaprezentuje realne szanse na pozyskania funduszy unijnych.

Od wtorku do czwartku warto zajrzeć na stoisko Korporacji Poligrafów Poznańskich SIMP, która przygotowała cykl sympozjów nt. tujei do druku fleskograficznego, systemów identyfikacji walców Roller-id oraz duktorów nawilżających Loto-Tec.

Przestrzenie specjalne i konkursy

Uatrakcyjnieniu ekspozycji poligraficznej i reklamowej służą również ciekawe specjalne wydarzenia przygotowane dla profesjonalnej publiczności – wystawy i ekspozycje tematyczne.

Miasteczko Drukarń Polskich

Miasteczko to wydzielona z targów ekspozycja poświęcona całkowicie usługom poligraficznym. Tu właśnie można znaleźć propozycję polskich firm poligraficznych począwszy od przygotowania do druku, poprzez wszystkie techniki drukarskie, aż po obróbkę po druku (introligatornia, foliowanie, lakierowanie itp.). Wydarzenie to odbywa się przy współpracy z Polską Izbą Druku, miesięcznikiem WYDAWCA oraz portalem internetowym PrintinPoland.com. W ramach Miasteczka ofertę swoją prezentują: Axxel, Drukarnia Częstochowskie Zakłady Graficzne, Ellert, Emerald, Holografia Polska, Inicjał (Wydawca), Javro, Kurtiak i Ley, Laser Polska, Pozkal, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Pabianickie Zakłady Graficzne, Stralfors, Tetenal Polska oraz Vera.

Salon Druku Wielkoformatowego

Salon Druku Wielkoformatowego to specjalna przestrzeń tematyczna zlokalizowana w pawilonie 3A w bezpośrednim sąsiedztwie Miasteczka Drukarń Polskich. Zorganizowana w ramach targów POLIGRAFIA i Euro-Reklama, ma na celu promocję maszyn i materiałów poligraficznych służących produkcji reklam wielkoformatowych. Swój udział w Salonie zapowiedzieli tacy liderzy druku wielkoformatowego jak: Alma Trend, Atrium, Endutex, Jet Media, Oce, Polkos, Plotserwis, Reprograf, Scorpio-Signtech i Teba. W ramach Salonu zaprezentowanych zostanie 10 nowości rynkowych. Wśród nich m.in.: ploter drukujaco-tnacy, drukarki UV przeznaczone do drukowania na każdym podłożu (kartonie, szkle, folii, siatce) oraz papier umożliwiający wyjątkową prezentację barw fotografii i pozwalający uzyskać efekt naturalnej akwareli.

AKADEMIA POLIGRAFICZNA

AKADEMIA POLIGRAFICZNA to wspólny projekt edukacyjny-szkoleniowy Międzynarodowych Targów Poznańskich, Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych i COBR Przemysłu Poligraficznego. Ta unikatowa inicjatywa skierowana jest głównie do uczniów ostatnich klas szkół poligraficznych. W jej trakcie młodzi adepci sztuki poligraficznej oraz inne osoby zainteresowane rozwojem w tym zakresie mogą praktycznie zapoznać się z technologią druku oraz wysłuchać interesujących prezentacji. Z wykładami wystąpią: Ferag Polska Sp. z o.o, Kodak Polska Sp. z o.o, Korporacja Poligrafów Poznańskich SIMP, Ligum Pol Sp. z o.o. oraz Profis Business Software s.c. Akademia zlokalizowana jest w pawilonie 5 w pobliżu stosik COBR PP, Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej, Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej.

Poligrafia RETRO

W ramach ekspozycji przegotowanej przez Magazyn Świat Druku (pawilon nr 5) można obejrzeć eksponaty nawiązujące do dawnych epok w dziejach drukarstwa – starodruki, dawne oprawy książkowe, czcionki drukarskie, urządzenia drukujące i introligatorskie wykorzystywane w oficynach drukarzy ubiegłych stuleci. Zainteresowani mogą również spróbować swoich sił w pisaniu gęsim piórem oraz zapoznać się z techniką wytwarzania papieru czerpanego. Inną atrakcją jest także pokaz drukowania na dziewiętnastowiecznej dociskowej maszynie typograficznej typu „Bostonka”.

Display Show

Najciekawsze produkty w branży ekspozytorów POS, a także najlepsze, innowacyjne technologicznie projekty, zgłoszone do Konkursu SuperstarPoland 2009, warto zobaczyć podczas specjalnej ekspozycji Display Show (w pawilonie 3), organizowanej przez Wydawnictwo Display. Wręczenie nagród dla zwycięzców odbędzie się 22 kwietnia o godzinie 16.00. Międzynarodowe edycje konkursów Superstar odbywają się od kilkunastu lat nie tylko w Niemczech, a także we Włoszech, Rosji i Hiszpanii.

Galeria Niekonwencjonalnych Upominków Reklamowych

Już po raz trzeci dwumiesięcznik „Pro-KREACJA” organizuje podczas targów wyjątkową Galerię. To właśnie tutaj będzie można podziwiać oryginalne, wykraczające poza wszelkie schematy upominki. Nowatorskie gadżety reklamowe zaprezentują m. in. takie firmy jak: Inspirion, Topico, Labopak, Pro-USB, Ivory, Fortress, Wonderbox i NEC. Galerii towarzyszy Konkurs na Najbardziej Kreatywny Upominek Targów Euro-Reklama GIFT EXPO, zakończony plebiscytem publiczności, wyłaniającym
w głosowaniu zwycięzcę Konkursu. O zwycięstwo ubiegać się będą producenci i dystrybutorzy zarówno upominków elektronicznych (np. pamięci USB, gadżetów wyposażonych w baterie słoneczne, projektorów, cyfrowych ramek na zdjęcia), jak
i artykułów tradycyjnych, tj. przyborników piśmienniczych, ceramiki reklamowej, kapeluszy pod nadruk logo.

Ważne informacje:

21-24 kwietnia 2009

Tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich

Godziny otwarcia targów: 9.00 – 17.00

PAWILONY: 3, 3A i 5

KASY BILETOWE
Czynne są w godzinach: 8.30 -16.30

Więcej na stronach www:

www.poligrafia.mtp.pl
www.outdoorexpo.pl
www.giftexpo.pl