Jak zaprocentuje jeden procent?

przez | 22/04/2009

W drugiej edycji konkursu „100% z 1%”, zorganizowanego przez Newsweek Polska, liczy się nie tylko przesłanie, ale też pomysł i jego realizacja. Internauci mogą jeszcze głosować na najlepszą strategię promocyjną organizacji pożytku publicznego.

Konkursu ma wyłonić najlepszą kampanię reklamową, która zachęca do przekazania 1 proc. podatku na organizacje pożytku publicznego. Pozwala też ocenić jakość komunikacji organizacji pożytku publicznego z otoczeniem. Natężone działania promocyjne OPP zaczęły podejmować w ubiegłym roku. Możliwość przekazywania jednego procenta zmusiła je do działania w warunkach konkurencji. Jednakże ma to też swoje dobre strony – organizacje muszą zacząć się komunikować ze społeczeństwem, w zrozumiały dla niego sposób, bez formalizmu, często obecnego w ich dotychczasowym języku.

W tym roku do konkursu zgłosiło się 235 organizacji, wśród których jury, złożone z działaczy społecznych i specjalistów ds. reklamy wyłoniło najlepsze kampanie, nominowane w kategoriach, takich jak: plakat lokalny, plakat ogólnopolski, prasa lokalna, prasa ogólnopolska, Internet, spot telewizyjny i spot radiowy. – Cieszymy się, że nasza strategia „podwójnego pomagania” czyli podwajania, dzięki mecenatowi Banku Zachodniego WBK, przekazanych nam w ramach 1 proc. funduszy, spotkała się z uznaniem – mówi Ewa Sobczyk, Prezes Fundacji Banku Zachodniego WBK, której animowany film promocyjny o wróżce Dwukrotce, został nominowany w kategorii „Internet”. Wśród wyróżnionych znalazły się zarówno duże organizacje o charakterze międzynarodowym takie, jak Polska Akcja Humanitarna i Greenpeace, jak i mniejsze, lokalne jednostki – np. Łódzkie Hospicjum dla Dzieci.

Na drodze głosowania społeczeństwo samo może zadecydować jaki sposób komunikacji najbardziej mu odpowiada i być może wyznaczać trendy dla przyszłorocznych działań OPP. Wręczenie nagród odbędzie się 26 maja. Do 24 kwietnia można głosować na nominowane kampanie wchodząc na stronę www.newsweek.pl/jedenprocent