Internet to okno na świat. Cały świat

przez | 22/04/2009

Kampania medialna poświęcona kontaktom dzieci z niebezpiecznymi treściami w Sieci

  • 71% dzieci trafia w Internecie na brutalne sceny przemocy
  • 51% dzieci trafia w Sieci na pornografię
  • 24% rodziców stosuje oprogramowanie filtrujące

23 kwietnia 2009 roku w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zainaugurowana została kolejna odsłona kampanii społecznej „Dziecko w Sieci” poświęcona problemowi kontaktów dzieci z niebezpiecznymi treściami w Internecie. Akcja realizowana pod hasłem „Internet to okno na świat, cały świat” jest wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Dzieci Niczyje i NASK, realizowanym w ramach projektu Saferinternet.pl. Kampania prowadzona będzie pod honorowym patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.

Kampania przygotowana została przez agencję McCann Ericsson w 2006 roku. W roku 2007 przekazy kampanii prezentowane były w radio, telewizji, prasie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Od tego czasu akcja zdobyła krajowe i międzynarodowe uznanie, otrzymując nagrody m.in. na festiwalach Złote Orły 2006, Klubu Twórców Reklamy w 2007, Golden Drum 2007 oraz podczas 55. Festiwalu Cannes Lions (Bronze Lion w kategorii Film Lions oraz nagroda publiczności).

Ze względu na rangę problemu kontaktów dzieci z niebezpiecznymi treściami w Internecie, organizatorzy akcji zdecydowali się na jej reedycję. Pomysł ten jest efektem współpracy realizowanej w ramach zespołu roboczego, zajmującego się bezpieczeństwem dzieci w mediach elektronicznych, działającego przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z inicjatywy Minister Elżbiety Radziszewskiej – Pełnomocnika Rządu d.s. Równego Traktowania.

Od 23 kwietnia do końca czerwca 2009 roku w telewizji, kinach i Internecie emitowany będzie spot pt. „Egzekucja”, który skierowany jest do widzów dorosłych: rodziców i opiekunów dzieci. Ma on zwrócić uwagę na problem kontaktów najmłodszych z nieodpowiednimi treściami w Internecie i na konieczność dbania przez rodziców o bezpieczeństwo dzieci korzystających z mediów elektronicznych. W najbliższym czasie wznowiona zostanie również emisja reklam radiowych i prasowych poświęconych tej tematyce.

Organizatorzy i partnerzy kampanii zwracają się z serdeczną prośbą do nadawców TV o współpracę i nieodpłatną emisję reklam.