Hollywood i milion złotych na usługach BZ WBK

przez | 20/04/2009

20 kwietnia ruszyła najnowsza kampania BZ WBK pod hasłem „Zarabiaj na lokacie i wygraj nawet 2mln zł”, która będzie wsparta zarówno działaniami w kanale ATL, jak i BTL. Jest to kolejna kampania, która konsekwentnie utrzymuje się w konwencji zaskakiwania klientów banku – w tym przypadku przyszłych posiadaczy lokat BZ WBK – nie tylko pod względem rozwiązań marketingowych, ale także produktowych.

Po zaangażowaniu do reklam BZ WBK takich postaci jak Leo Beenhakker czy John Cleese naturalnym było oczekiwanie na kolejny spektakularny ruch banku. I tu się nie zawiedliśmy. Twarzą nowej kampanii jest sam Danny DeVito, hollywoodzki aktor komediowy i producent filmowy. Z właściwym sobie humorem Danny DeVito w kilku odsłonach reklamy będzie konkurował z drugą gwiazdą spotu – największą nagrodą pieniężną w historii polskiej bankowości, która może sięgnąć nawet 2 000 000 zł.

Innowacyjny będzie również sam format reklamy – całość kampanii to nie jeden spot, a cały serial reklamowy pokazujący perypetie Danny`ego DeVito związane z kolejnymi kumulacjami. Kwota wyjściowa nagrody dla posiadaczy lokat to 1 000 000 zł. Po osiągnięciu kolejnych progów łącznej wartości założonych lokat suma wygranej będzie się zwiększała nawet do 2 000 000 zł.

Kampanię przygotowała agencja reklamowa GPD Advertising, która stworzyła dla BZ WBK kampanię pierwszego konta zwracającego pieniądze „Wydajesz&Zarabiasz” z Leo Beenhakkerem. Ze strony agencji GPD za koncepcję i kreację odpowiadają: strategic director: Arkadiusz Wróbel, art buyer: Małgorzata Gałka, group creative head: Marek Wydłowski, copywriterzy: Bartosz Kaluga i Katarzyna Matuszyk, account managerowie: Alicja Łacna i Katarzyna Bilicka, art directorzy: Andrzej Żyła, Dominik Bogajczyk, graphic designers: Joanna Jefimow, Ryszard Redmer, Paulina Kijak, Maciej Tyrakowski.

Ze strony banku BZ WBK projekt koordynują: Jędrzej Marciniak, Grzegorz Wyrzykowski, Anna Adrian, Sebastian Wierciński.

Emisja spotu telewizyjnego rozpocznie się 24 kwietnia. Akcja prowadzona będzie w telewizji (np. TVN, TVP1, Polsat, Discovery Polska), prasie (np. „Newsweek”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik”, „Polska”, „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, „Wprost”), radiu (rozgłośnie ogólnopolskie i lokalne) oraz w placówkach banku.

Zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann.