BMC Software udoskonala BSM

przez | 19/04/2009

BMC Remedy IT Service Management i BMC Atrium 7.5 – nowa funkcjonalność i pełna integracja

Firma BMC Software reprezentowana w Polsce przez CompFort Meridian, poinformowała o udoskonaleniu dwóch filarów swojej platformy do zarządzania usługami biznesowymi (BSM): BMC Remedy IT Service Management (ITSM) Suite oraz bazy CMDB BMC Atrium.

Ściślejsza integracja pomiędzy podstawowymi technologiami BMC sprawia, że strategia Business Service Management jest łatwiejsza do implementowania w przedsiębiorstwach, które chcą dostosować swoje usługi IT do zmieniających się dynamicznie potrzeb biznesowych.

BMC Remedy ITSM 7.5 i BMC Atrium 7.5 dzięki wprowadzonym ulepszeniom mogą teraz realizować także takie funkcje, jak:

  • Zarządzanie zmianami w infrastrukturze IT całego przedsiębiorstwa – BMC Remedy Change Management pozwala na kontrolę zmian sprzętowych i software’owych od fazy koncepcyjnej po wdrożenie. Automatyzacja procesu planowania, testowania i implementacji zmian minimalizuje błędy i pozwala osiągnąć poprawę skuteczności wprowadzanych zmian o 20 do 40%.
  • Kontrola kosztów licencji oprogramowania – zaawansowane możliwości kontroli i audytu wykorzystania licencji oprogramowania oraz integracja z bazą danych zapewnia jednolity widok zasobów software’owych przedsiębiorstwa. Dzięki optymalizacji BMC Remedy Asset Management zapewnia także nadzór nad użytkowaniem licencji i może spowodować obniżenie kosztów eksploatacji oprogramowania o przynajmniej 10%.
  • Utrzymanie “jednego źródła prawdy” w dynamicznym środowisku wirtualnym IT: Nowa platforma BMC Atrium automatycznie aktualizuje definicje usług biznesowych, nawet jeśli środowisko jest zwirtualizowane. Ujednolicony widok zarówno zasobów fizycznych jak i wirtualnych daje pewność, że każdy posługuje się aktualnymi i zgodnymi z rzeczywistością informacjami.

Jean-Pierre Garbani, wiceprezes i główny analityk Forrester Research, napisał w grudniowym raporcie pt. BSM 2.0: “Model BSM oparty jest na możliwości automatycznego wykrywania zależności pomiędzy aplikacjami i przechowywania ich w repozytorium, do którego mają dostęp narzędzia i rozwiązania do zarządzania IT. Więcej inteligencji i operatywności w IT pomaga obniżać koszty oraz zwiększać wydajność i niezawodność”.

Więcej materiałów na temat nowych wersji rozwiązań BMC można znaleźć pod adresem: www.bmc.com/ITSM75.