Spil Games największą na świecie siecią serwisów z grami online

przez | 17/04/2009

Spil Games, właściciel m.in. strony Gry.pl, pokonał czołowe portale i stał się największą na świecie siecią serwisów z grami online.

Według statystyk comScore globalny zasięg serwisów Spil Games oraz ruch na witrynach tej platformy wzrósł w ciągu ubiegłego roku o 75%. Umożliwiło to przesunięcie się Spil Games w rankingu oglądalności z pozycji piątej, na której sieć znajdowała się na początku 2008r na pierwszą w najnowszym komunikacie comScore Media Metrix. Według danych Google Analitics globalny zasięg grupy Spil Games wynosi ponad 100 mln internautów (Google Analitics, 2008.12)

Największy 269% wzrost oglądalności odnotowany został w Stanach Zjednoczonych. W Polsce w okresie luty 2008 – styczeń 2009 liczba użytkowników serwisów Spil Games wzrosła o 23%, osiągając w styczniu ponad 3,14 mln osób. Liczba odsłon natomiast wzrosła o 20% i wyniosła w ostatnim miesiącu roku 666 mln (Megapanel PBI/Gemius, 2008.02, 2009.01).

„W zeszłym roku skupiliśmy się na tworzeniu i rozbudowie witryn lokalnych oraz na rozwoju liczby ich użytkowników. Cieszymy się, iż obrana strategia okazała się skuteczna i jesteśmy niezwykle dumni z pozycji lidera popularności wśród platform z grami online” – Peter Driessen, Prezes sieci Spil Games. „Sukces wydaje tym większy, iż pokonaną konkurencją są przede wszystkim serwisy powiązane z globalnymi portalami, jak Yahoo! Games and MSN Games” – dodaje Peter Driessen.

Polskie statystyki witryn Spil Games uwzględnionych w badaniu Megapanel PBI/Gemius, 2009.01:

spilgames_pbi200901

Polski ruch mierzony w badaniu Megapanel obejmuje witryny Gry.pl, MiniGry.pl oraz GirlsGoGames.pl. Największa z nich Gry.pl odwiedzana jest przez blisko 3mln użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius, 2009.01). Strona skierowana jest do użytkowników w wieku 16-34 lata i udostępnia gry flasz’owe z kilkunastu kategorii, jak gry zręcznościowe, logiczne, karciane czy sportowe. MiniGry.pl oferuje natomiast gry i zabawy przeznaczone dla młodszych dzieci, GirlsGoGames – dla dziewcząt.

Spil Games to holenderska sieć ponad 50 witryn z ponad 4000 darmowych gier online w blisko 20 językach. Platforma współpracuje z wieloma podmiotami reklamowymi na rynkach całego świata – w Polsce reprezentowana jest przez ARBOinteractive. W ofercie Spil games znajdują się formy płaskie i wyskakujące, a także pre rolle emitowane w czasie w grywania się gry. Specyfika serwisów spółki umożliwia ponadto działania z zakresu advergaming’u, a więc udostępnienie na witrynach gry stworzonej na potrzebę danej kampanii. Korzystny dla reklamodawcy może się także okazać fakt, iż poszczególne witryny Spil Games adresowane są dodatkowo do konkretnych grup internautów, jak rodziny czy nastoletnie dziewczęta.