Nagroda dla programu RWE Polska z kreacją San Markos

przez | 16/04/2009

Program RWE Polska pt. „Świadoma Energia RWE”, którego linię kreatywną opracowała agencja San Markos, otrzymał europejskie Trofeum Energetyczne 2008. Decyzją międzynarodowego jury kampania zajęła drugie miejsce w kategorii na najlepszy program informacyjno-motywacyjny.

Jury europejskiego konkursu Trofeum Energetyczne 2008 zdecydowało o umieszczeniu programu „Świadoma Energia RWE” wśród trzech najlepszych w Europie w kategorii „Najlepsza kampania informacyjno-motywacyjna”. W tegorocznej edycji konkursu startowało 155 firm i organizacji z 17 krajów europejskich. Zgłoszone programy oceniano ze względu na opracowaną koncepcję, działania jakie podjęto, innowacyjność i wykorzystanie elementów twórczych oraz sposób w jaki dystrybuowano informacje. Nagrodzony projekt RWE Polska był realizowany we współpracy z agencją San Markos, która odpowiadała za wizualną stronę programu.

„Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że pracownicy są gotowi oszczędzać energię w swoim miejscu pracy. Jednocześnie przyznają, że znacznie łatwiej jest wprowadzić zmiany w dotychczasowych nawykach, jeżeli istnieją jasne, najlepiej spisane zasady zachowania i postępowania. Mamy nadzieję, że staniemy się przykładem dla innych firm, a podjęte przez nas działania zmotywują pracodawców do podjęcia podobnych kroków w zakresie oszczędzania energii.” – powiedziała Iwona Jarzębska z RWE Polska.

Celem programu „Świadoma Energia RWE” była edukacja pracowników firmy w zakresie oszczędzania energii. W jego ramach przygotowany został szereg materiałów edukacyjnych, m.in. przewodnik zawierający praktyczne informacje nt. zużycia energii przez najczęściej wykorzystywane urządzenia biurowe, m.in. komputer, drukarka, fax. Wyprodukowane zostały także tzw. „kiwaczki”, które po umieszczeniu na sprzętach biurowych, podpowiadają jak w prosty sposób oszczędzać energię. Projekt przyniósł wymierne rezultaty – dzięki niemu w siedzibie RWE Polska udało się zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o niemal 24% w skali roku.

„Dowcipne i łatwe do zapamiętania hasła w zestawieniu z czystym graficznie layoutem mają o wiele większą moc niż górnolotna dydaktyka. Tym bardziej, że wymierne korzyści w efekcie zmiany codziennych nawyków naprawdę działają na wyobraźnię. Kolejny sukces programu jest potwierdzeniem, że nie tylko naszą.” – komentuje Tomasz Chojnacki, dyrektor kreatywny San Markos.