GoldenSubmarine – rok po fuzji

przez | 16/04/2009

Agencja GoldenSubmarine, która w ubiegłym roku dołączyła do grona  największych w Polsce agencji interaktywnych – podsumowuje rok działalności i prezentuje plany na przyszłość.

W 2008 roku, po ponad 7 latach samodzielnego funkcjonowania, dwie duże agencje interaktywne – poznańska Conecto oraz warszawska isens – zdecydowały się na połączenie swoich sił. W wyniku fuzji na polskim rynku marketingu interaktywnego pojawił się nowy, duży gracz – agencja GoldenSubmarine. Z kompleksową ofertą, nowatorskimi rozwiązaniami oraz z 50 specjalistami, agencja dołączyła wówczas do grona największych polskich agencji interaktywnych.

Rok po fuzji, agencja GoldenSubmarine może pochwalić się ponad 50 aktywnymi klientami, których obsługuje już 60 specjalistów od marketingu interaktywnego w dwóch oddziałach – poznańskim i warszawskim. W ciągu minionego roku agencja zrealizowała kluczowe projekty dla takich marek jak: Big Star, Media Markt, Saturn, Skoda, Volkswagen, czy też Warka.

– To był dla nas wszystkich bardzo pracowity rok. Sprawna realizacja fuzji wymagała od nas sporego zaangażowania. Odczuwamy już jej pozytywne efekty, które są zgodne ze scenariuszem rozwoju agencji – mówi Grzegorz Krzemień, wiceprezes GoldenSubmarine.

Rok 2008 agencja GoldenSubmarine poświęciła jednak nie tylko na działalność komercyjną. Jako jeden z członków IAB (Interactive Advertising Bureau) przyjęła również na siebie rolę edukatora rynku. Pracownicy agencji dzielą się swoją wiedzą, prowadząc między innymi prelekcje w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ponadto, GoldenSubmarine zorganizowała konkurs o nazwie Interaktywny Batyskaf. To konkurs przeznaczony dla studentów, promujący marketing interaktywny.

Najbliższe plany agencja skupia wokół rozbudowy działów strategii, jakości oraz nowych technologii. Szczególny nacisk chce również położyć na rozbudowę narzędzi badawczych, które pozwolą na jeszcze lepszą obsługę klientów. Agencja ma także w planach pozyskiwanie nowych firm, poprzez „akwizycję”.

– Obserwujemy, że rynek agencji interaktywnych coraz bardziej się konsoliduje – zwłaszcza teraz, w okresie spowolnienia gospodarczego. Zamierzamy aktywnie wykorzystać te czynniki i w kolejnym roku zwiększyć przychody przynajmniej o 25% – mówi Michał Grzybkowski, prezes GoldenSubmarine. Chciałbym również zwrócić uwagę na nasz wynik finansowy, który osiągnęliśmy pomimo dużych wydatków związanych z fuzją.

Od samego początku nad rozwojem GoldenSubmarine czuwa kompetentna kadra zarządzająca, której członkowie, pracując dla czołowych polskich i zagranicznych korporacji, budowali polski rynek marketingu interaktywnego. Management GoldenSubmarine tworzą: Michał Grzybkowski (prezes odpowiedzialny za finanse i kontakty technologiczne z siostrzanymi firmami: datacenter beyond.pl oraz Gamesnet.pl – platforma advergamingowa), Grzegorz Krzemień (wiceprezes odpowiedzialny za jakość oraz marketing i PR), Marcin Gruca (członek zarządu odpowiedzialny za sprawną realizację prac agencji) oraz Marta Krysik (dyrektor zarządzający).

GoldenSubmarine – dane

  • Przychody: 8 mln złotych
  • Zysk (netto): 800 tys. złotych
  • Liczba pracowników: 60
  • Liczba aktywnych klientów: 50
  • Liczba użytkowników odwiedzających miesięcznie serwisy opracowane przez agencję: 4,5 miliona