Niedźwiedzie na traktory

Fontanna z niedźwiedziem, celebrities, misie rozstawione w centrum miasta oraz niedźwiadkowa pikieta służyć będą budowaniu nowoczesnego obrazu dzielnicy Ursus w kampanii wizerunkowej, która właśnie się rozpoczyna.

Założeniem Urzędu Dzielnicy jest zmiana postrzegania tego rejonu miasta i odejście od skojarzeń z fabryką traktorów i jej robotniczym charakterem oraz pokazanie Ursusa jako dzielnicy nowoczesnej, zielonej i przyjaznej do zamieszkania dla młodych ludzi.

Z przeprowadzonego właśnie przez Instytut Badań Opinii Homo Homini wynika, że 75 proc. mieszkańców Ursusa silnie identyfikuje się ze swoją dzielnicą. Ankietowani czują się z nią mocno związani, wyrażają się o niej pochlebnie i dobrze orientują się w jej historii. Ponad 71 proc. badanych zna herb Ursusa i uważa, że wizerunek niedźwiedzia na pomniku, który ma powstać powinien być do niego zbliżony.

Zmianie świadomości o tym rejonie stolicy wśród warszawiaków i podkreśleniu obecnych walorów dzielnicy służyć ma przygotowana akcja promocyjna, której pomysłodawcą firma Ebejot, zmierzająca do tego, aby Ursus zaczęto utożsamiać z niedźwiedziem, a nie jak dotychczas z fabryką ciągników. Jednym z jej elementów jest rozpoczęty właśnie konkurs dla studentów stołecznej Akademii Sztuk Pięknych na pomnik-rzeźbę niedźwiedzia, który ma stanąć na ursuskich Skoroszach. Nie jest to jednak jedyna akcja, w której główną rolę odegra sympatyczny niedźwiadek. W centrum miasta ma stanąć 12 plastikowych misiów. Przechodnie będą mogli zapisać odpowiedź na pytanie: „Za co najbardziej kochamy niedźwiadka?” bezpośrednio na figurce. Zaplanowano także cykl imprez miejskich m.in. „Niedźwiadkową pikietę” oraz piknik towarzyszący odsłonięciu statuy.

– Kampania wizerunkowa Ursusa to znakomity pomysł na zwrócenie uwagi na możliwości i zalety tej dzielnicy- mówi Teresa Witkowska, dyrektor Sprzedaży w RED Real Estate Development – Choć już dziś nie trzeba nikogo zachęcać do zamieszkania tutaj. Młodzi ludzie, a zwłaszcza młode małżeństwa wybierają Ursus, bo mogą pozwolić sobie na nabycie tu mieszkania o znacznie większym metrażu niż w centrum. Powstające tu nowe osiedla mają wszystkie udogodnienia. Przyszłych mieszkańców naszego osiedla Alpha skłoniła do zakupu perspektywa zamieszkania na strzeżonym osiedlu z zielonym wewnętrznym dziedzińcem, na którym znają się pergole, altanki, ławeczki, strumyki i oczka wodne oraz place zabaw dla dzieci – komentuje.

Prawie połowa mieszkańców zdecydowała się osiedlić w Ursusie z powodu walorów tego miejsca. Co trzeci ankietowany przez IBO Homo Homini wybrał dzielnice ze względu na estetykę okolicy, bliskość terenów zielonych, ciszę i spokój. Niska cena mieszkań w porównaniu do innych dzielnic była głównym czynnikiem decydującym o zakupie tylko dla 21 proc. badanych.