FM Gawin radzi sobie z kryzysem

przez | 15/04/2009

Nie ma kryzysu, wręcz przeciwnie, cały czas się rozwijamy – mówi Mariusz Gawin, wiceprezes Fabryki Mebli Gawin. Fabryka jako jeden z liderów na krajowym rynku meblarskim, nie zauważa kryzysu, za to prężnie rozwija sieć salonów, wprowadza nowości do swojej oferty oraz poszukuje nowych rynków zbytu.

Fabryka Mebli Gawin w 2009 roku skupi się przede wszystkim na poszerzaniu swojej oferty i wprowadzaniu nowych produktów, z naciskiem na meble twarde – systemy i segmenty pokojowe.

Kryzys przyniósł ze sobą zwiększenie konkurencji na rynku krajowym, szczególnie jeśli chodzi o meble tapicerowane. Firmy muszą zrezygnować z eksportu, aby utrzymać sprzedaż. My nie mamy tego problemu, działamy już 17 lat, mamy stabilną pozycję i mocną markę, a także lojalnych klientów i partnerów handlowych. W tym roku planujemy poszerzyć nasz asortyment także o nowy rodzaj mebli – garderoby i szafy wnękowe. Nowe produkty pojawią się już w połowie roku – mówi Mariusz Gawin.

Na przełomie roku firma wdrożyła 9 zestawów mebli tapicerowanych. Kolejne plany dotyczą maja – to wtedy do sprzedaży wejdzie nowa kolekcja dekorów jednego z topowych produktów firmy – kuchni Londyn. Meble z tego zestawu zostały w 2008 roku wyróżnione prestiżową nagrodą w konkursie „Diament Meblarstwa” organizowanym przez portal www.meble.pl. Ich popularność wśród klientów przyczyniła się do decyzji o powiększeniu ilości dostępnych wzorów.

Ten rok należeć będzie do mebli systemowych, dlatego już w kwietniu na rynku pojawi się katalog najlepiej sprzedającego się systemu – Millenium. Są to uniwersalne meble, które doskonale sprawdzą się zarówno w biurze, jak i w domu. Szeroki wybór szafek, biurek, regałów i innych mebli w tym zestawie sprawia, że dzięki Millenium można funkcjonalnie zaaranżować każde pomieszczenie. Dwa nowe moduły, wprowadzone do zestawu, pozwalają nawet na aranżację dowolnej garderoby. Do tej pory system dostępny był w 2 kolorach: olcha i calvados, jednak w tym roku asortyment zostanie powiększony o kolejne interesujące dekory – orzech tiebolo/amati i śliwa. W ramach powiększania oferty mebli systemowych, na przełomie maja i czerwca FM Gawin zaprezentuje także zupełnie nowy zestaw, w którego skład wejdzie około 30 elementów.

Oprócz powiększania oferty, Fabryka Mebli Gawin zamierza w tym roku także skupić się na innej niezwykle istotnej kwestii – rozwijaniu sieci sprzedaży. Docelowo myślimy o 10 nowych salonach meblowych na terenie Polski. Chcielibyśmy także zwiększyć eksport naszych mebli o około 10%, szukamy nowych rynków zbytu na Wschodzie – w Rosji, Ukrainie czy Kazachstanie – mówi Mariusz Gawin.

Firma stawia także na promowanie swojej nowej marki – MYSOFA. W jej ofercie znajdują się meble łączące nowoczesny design i przystępną cenę, które do tej pory były sprzedawane jedynie za granicą. Od tego roku dostępne będą także w sprzedaży hurtowej na polskim rynku.

Wszystkie działania podejmowane przez FM Gawin w okresie kryzysu gospodarczego mają na celu utrzymanie pozycji lidera i jeszcze większe powiększenie udziału firmy w rynku meblarskim. Jako pierwszoligowy gracz Fabryka Mebli Gawin wykorzystuje kryzys i powiększa swoje wpływy w Polsce i za granicą.

Więcej informacji na temat produktów Fabryki Mebli Gawin dostępnych jest pod adresem www.gawin.pl.