Efektywnie.com – konkurs dla efektywnych

przez | 15/04/2009

Efektywnie.com, pierwsza w polskim internecie encyklopedia marketingu afiliacyjnego, ogłasza konkurs dla wszystkich zainteresowanych efektywną reklamą w sieci.

Główną nagrodą w konkursie jest notebook marki Toshiba. Otrzyma go osoba, która dokona rejestracji w serwisie Efektywnie.com i najaktywniej zaangażuje się w rozbudowę merytoryczną encyklopedii. Organizatorzy ocenią merytoryczną wartość dokonanych wpisów, a także liczbę dodanych haseł i liczbę haseł rozbudowanych. Rozwiązanie konkursu nastąpi 17 maja 2009. Szczegóły na www.efektywnie.com.

Encyklopedia Efektywnie.com została stworzona przez Novem – jednego z największych graczy na rynku performance marketingu. Jest pierwszą, polską platformą otwartą, która szczegółowo i w przystępny sposób przybliża najważniejsze pojęcia związane z marketingiem afiliacyjnym. Serwis pomaga zrozumieć i lepiej wykorzystywać ideę reklamy ukierunkowanej bezpośrednio na efekt. Jest skierowany zarówno do osób planujących kampanie reklamowe w internecie, jak i do właścicieli serwisów internetowych, chcących zarabiać dzięki swojej witrynie.

Budowa encyklopedii wykorzystuje mechanizmy Wikipedii. Jest ciągle rozbudowywana i aktualizowana przez społeczność internautów, którzy mogą aktywnie ją współtworzyć, dodając i edytując hasła. Oprócz tego platforma daje możliwość dyskusji oraz jest miejscem, w którym można znaleźć aktualne informacje na temat najciekawszych wydarzeń związanych z performance marketingiem w Polsce i na świecie.

„Od kilku lat marketing afiliacyjny zyskuje w Polsce coraz większą popularność, jednak nakłady na tę formę sprzedaży są mniejsze niż w krajach, gdzie stosowanie internetu do celów marketingowych jest bardziej powszechne” – mówi Jacek Pasławski, Prezes Zarządu Novem – twórcy encyklopedii. „Jest to związane ze stosunkowo małą wiedzą o zasadach działania sieci afiliacyjnych. Stworzyliśmy Efektywnie.com aby aktywnie edukować rynek w tej dziedzinie” – wyjaśnia.

Marketing afiliacyjny to działania reklamowe w internecie rozliczane za z góry określony efekt. Reklamodawca płaci właścicielowi witryny internetowej jedynie za pożądane akcje konsumenta – np. zakup produktu lub wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Reklamodawca nie musi przy tym dobierać samodzielnie witryn i rozliczać się z wydawcami. Robią to za niego firmy – takie jak Novem – zarządzające sieciami afiliacyjnymi, które pośredniczą pomiędzy zleceniodawcą, a tysiącami afiliantów. Firmy takie przygotowują w optymalny sposób stronę www reklamodawcy, projektują formy reklamowe, a także podpowiadają działania, dzięki którym kampania osiąga największy wskaźnik skuteczności. Zapewniają ciągłą optymalizację kampanii, wskazując te kreacje i witryny, które generują najwięcej pożądanych akcji i są najbardziej efektywne. Pozwala to maksymalizować zyski obu stronom transakcji.