Wyniki finansowe Nokaut.pl – EBITDA wzrosła o 480%

przez | 14/04/2009

Porównywarka cen Nokaut.pl – jedna ze Spółek portfelowych bmp Media Investors spółki-córki notowanego na giełdzie funduszu bmp AG – ogłosiła wyniki finansowe za 2008 rok. W trzecim roku działalności Spółka znacząco poprawiła swoją rentowność i przy przychodach na poziomie 2,44 mln zł zarobiła 0,52 mln zł na poziomie zysku netto. Nokaut.pl poprawił przychody o 244%, a wynik EBITDA o 480%. Walne zgromadzenie udziałowców dokonało także podwyższenia kapitału zakładowego Spółki z 79 tys. zł do 553 tys. zł co jest pierwszym krokiem na drodze do przekształcenia jej w spółkę akcyjną.

Od początku swojej działalności, największa pod względem liczby indeksowanych ofert porównywarka cen odnotowała blisko 40 mln przejść ze swojej strony na strony sklepów. Dzięki stałej poprawie operacyjnej efektywności Nokaut.pl coraz lepiej zamienia rosnącą liczbę użytkowników – w styczniu było to blisko 2,2 mln internautów – na swoje przychody. Założona w 2006 roku przez dwóch młodych przedsiębiorców firma, korzystając ze wsparcia kapitałowego takich funduszy jak bmp Media Investors i LM Inwestycje w ciągu trzech lat stała się jednym z liderów polskiego rynku eCommerce. Poza świetnymi wynikami finansowymi Spółka jest liderem technologicznym na swoim rynku, co udowodniła wygrywając ranking polskich porównywarek cen miesięcznika PC World.

W bazie Nokaut.pl znajduje się już ponad 10 mln indeksowanych ofert, a obroty wygenerowane w sklepach internetowych za pośrednictwem Nokaut.pl  w samym 2008 roku, szacuje się na 620 mln zł.

Z badania Megapanel/PBI za styczeń 2009 wynika, że Nokaut.pl znajduje się w 30 najbardziej popularnych serwisów w Polsce. Wśród serwisów branży eCommerce porównywarka cen ustępuje jedynie serwisom grupy Allegro, wyprzedzając tym samym pod względem odwiedzin Merlin.pl czy Empik.com.

„Handel internetowy mocno związał się z rynkiem porównywarek cen i obecnie rynek ten jest jedną z sił napędowych polskiego eCommerce. Myślę, że w najbliższym czasie Nokaut.pl  będzie dalej zwiększał swój zasięg, poprawiając przy tym wyniki finansowe.” – powiedział Wojciech Czernecki, członek zarządu Nokaut.pl Sp. z o.o.

Rosnąca popularność serwisu i idąca za nią poprawa wyników finansowych sprawiła, że założyciele i inwestorzy, podjęli kroki w kierunku przekształcenia firmy w spółkę akcyjną.

„Właściciele prognozują, że przychody Spółki mogą wzrosnąć przy dobrej rentowności w perspektywie 2-3 lat do 10 mln złotych pomimo panujących w chwili obecnej negatywnych warunków w całej gospodarce. Nie wykluczamy także akwizycji firm, które mogłyby przynieść znaczące synergie z podstawowym biznesem Spółki.” – powiedział Jens Spyrka, prezes Zarządu bmp Media Investors, jednego z wiodących udziałowców Nokaut.pl Sp. z o.o.