Przyszłość światowego i polskiego rynku domen

przez | 14/04/2009

Największe spotkanie branży domenowej w Polsce odbędzie się 16 kwietnia podczas konferencji “Business Trends in the Domain Industry”, organizowanej przez NASK (krajowy rejestr nazw w domenie „.pl”). W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele głównych firm rejestrujących domeny w Polsce, inwestorzy domenowi z Polski i zagranicy oraz grupa prawników zajmujących się problematyką domen. Na konferencję przyjadą także goście z zagranicy reprezentujący rejestry zarówno narodowe (m.in. austriacki .AT, holenderski .NL, czeski .CZ, szwedzki .SE), jak i rejestry globalne (.MOBI, .TEL, .BERLIN), a także przedstawiciele Komisji Europejskiej i ICANN.

Konferencja została podzielona na trzy tematyczne sesje. Podczas pierwszej reprezentanci największych światowych firm zajmujących się tzw. „parkowaniem domen” – prezes NameDrive,  Ed Russel oraz Kamila Sekiewicz z Sedo będą mówili o przyszłości biznesu związanego z wykorzystaniem ruchu internetowego i przedstawią prognozy rozwoju takiej działalności. Natomiast prognozy dotyczące polskiego rynku domen w 2010 r. przedstawi prezes firmy Michau Enterprises, będącej największym przedstawicielem rynku wtórnego w Polsce.

– W tej chwili najgorętszym tematem rynku domen są nowe domeny najwyższego poziomu – mówi Andrzej Bartosiewicz, organizator konferencji i kierownik Działu Domen w NASK. – Dlatego w czasie kolejnej sesji przedstawiciele dotBerlin, dotMobi, .TEL (Telnic), a także reprezentanci rodzimych firm: HOME.pl i AZ.pl opowiedzą o przyszłości rynku związanego z nowymi domenami, przyszłości webhostingu oraz o tym, jak zapewnić „drugą młodość” domen .COM w Polsce.

Ostatnia sesja poświęcona została rynkowi domen w Polsce i Europie Środkowej. Prezentacje NASK poświęcone będą również istotnym kwestiom prawnym związanym z sądem arbitrażowym dotyczącym domen oraz sprawom związanym z rozwojem Programu Partnerskiego, a w szczególności dużym zmianom jakie będą miały miejsce jeszcze w tym roku. – NASK przedstawi na konferencji nowe zasady współpracy z Partnerami. Wśród najważniejszych kwestii znajdzie się wprowadzenie jeszcze w tym roku rozliczeń pre-paid z Partnerami oraz pobierania opłat za nieudane rejestracje – zapowiada Andrzej Bartosiewicz.

Szczegółowe informacje dot. konferencji: www.SecondaryMarket2009.pl