Pierwszy w Polsce wywiad przez Twitter

przez | 14/04/2009

W czwartek, 9 kwietnia na portalu Twitter.com Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief” przeprowadził wywiad z Chrisem Weilem, CEO Momentum Worldwide na świecie. Wywiad utrzymany był w konwencji Twittera – czyli zarówno pytania, jak i odpowiedzi, nie przekraczały 140 znaków. Było to pierwsze tego rodzaju wydarzenie w Polsce, a jego przebieg można prześledzić na stronach http://twitter.com/chrisweil lub http://twitter.com/magazynbrief. Rozmówcy poruszyli takie tematy, jak zmieniająca się sytuacja rynku reklamowego w XXI wieku, nowe drogi dotarcia do konsumentów czy nowe formy współpracy agencji z klientami. Poniżej można znaleźć tłumaczenie całości wywiadu.

magazynbrief@ChrisWeil OK, to pierwsze, trudne pytanie – jak tam pogoda w Nowym Jorku?

ChrisWeil@magazynbrief Najlepsza w roku – 12 stopni i słonecznie – a w Warszawie?

magazynbrief@ChrisWeil Biedactwa, u nas 18 :) Dobrze, porozmawiajmy o rynku BTL w USA. Możesz go porównać do Polski? Byłeś tutaj?

ChrisWeil@magazynbrief Byłem, a rynki są bardzo podobne w tym, że różnice między BTL i ATL znikają. Liczy się tylko zaangażowanie

magazynbrief@ChrisWeil Twoim zdaniem dzielenie mediów na ATL i BTL nie ma sensu>

ChrisWeil@magazynbrief ATL i BTL było finansową definicją dla mediów wymagających i niewymagających budżetów mediowych – ale konsument nie segmentuje swojego doświadczania marki!

magazynbrief@ChrisWeil Więc po co dzieliliśmy media w ten sposób? Co się stanie z graczami na rynku, kiedy przyjmiemy, że nie ma „linii”? :)

ChrisWeil@magazynbriefit Tu chodzi tylko o to, jak rozliczane są agencje, i jak znikną prowizje mediowe i modele oparte na fee, wszystkie agencje będą dostawały pieniądze za rezultaty

magazynbrief@ChrisWeil OK, jakie media są najbardziej przyszłościowe i zaangażują najbardziej konsumentów?

ChrisWeil@magazynbrief zaangażowanie pojawia się tylko w 1 z 2 miejsc – przestrzeni fizycznej lub cyfrowej, a ich połączenie – phygital – to to, co robimy w Momentum!

magazynbrief@ChrisWeil Powiedz nam coś więcej o Phygitalu.

ChrisWeil@magazynbrief tworzymy idee, które idealnie grają pomiędzy światami rzeczywistym i wirtualnym, co stwarza emocjonalne połączenie z konsumentem i podnosi sprzedaż

magazynbrief@ChrisWeil Brzmi ekstra, ale czy to działa? Jakieś przykłady? I kto jest najbardziej podatny na taką komunikację?

ChrisWeil@magazynbrief Działa! Możemy pochwalić się prawdziwymi raportami sprzedaży, czyli tym, czego dzisiaj klienci potrzebują najbardziej, np. Coke Rewards czy amex fashion network

magazynbrief@ChrisWeil Możesz dać moim czytelnikom jakieś linki, które pokażą Waszą aktywność w zakresie Phygital?

ChrisWeil@magazynbrief sprawdź to, to nasz klient – New Balance https://www.seasoninthebalance.com/

magazynbrief@ChrisWeil Dzięki! Sądzisz, że te nowe technologie zmienią cały tradycyjny marketing? A jeśli, to jak bardzo?

ChrisWeil@magazynbrief Już zmieniły, będą zmieniać i to coraz szybciej.

ChrisWeil@magazynbrief Muszę przerzucić się na komórkę, jadę na spotkanie do centrum. Będę pisał z mojego Blackberry, więc mogą być drobne opóźnienia. Fajny ten wywiad

magazynbrief@ChrisWeil Ekstra, rozumiem, ze chcesz mi pokazać, jak elastyczne mogą być te nowe technologie… :)

magazynbrief@ChrisWeil Wracając do tematu – jakich zmian możemy się spodziewać w działaniach marketingowych?

ChrisWeil@magazynbrief Mniej płatnych mediów – co zmieni sposób myślenia – to tutaj biznes się zmienia najbardziej. Potrzebujemy świeżych umysłów

magazynbrief@ChrisWeil Jesteś CEO Momentum Worldwide – jak oceniasz gotowość do zmian w różnych krajach?

ChrisWeil@magazynbrief Kiedyś rynki rozwijały się w różnym tempie, ale teraz wszystko dzieje się tak samo, dzięki technologii, więc zmiany muszą być wszędzie takie same

magazynbrief@ChrisWeil Czy konsumenci powinni się bać nadchodzących zmian? Czy może powinni oczekiwać, że zyski przewyższą wady?

ChrisWeil@magazynbriefjust Wręcz przeciwnie – to konsument jest beneficjentem tych zmian. To konsumenci są prawdziwymi właścicielami marki. I to jest właśnie niesamowite!

magazynbrief@ChrisWeil Wracając do tradycyjnego marketingu… Czy czytanie Kotlera ma jeszcze sens?

ChrisWeil@magazynbrief Czytaj wszystko – stare i nowe – i bierz z tego to, co najlepsze – to moje filozofia. Nie ma podręcznika na nowe czasy

magazynbrief@ChrisWeil A co z klientami? Mają coraz więcej możliwości i doradców? Jak znaleźć właściwą drogę?

ChrisWeil@magazynbrieffind Pracuj z agencją, której ufasz i która lubisz. Pracujcie razem na sukcesy, a nie bawcie się w ciuciubabkę. Partnerstwo daje zwycięstwo!

magazynbrief@ChrisWeil OK, ale kto “wygra” to partnerstwo z klientem? Dawne agencje BTL czy ATL?

ChrisWeil@magazynbrief Ci, którzy mają najlepsze pomysły wygrają! Muszę lecieć, nie mogę już twittować i prowadzić! Dzięki i miłego weekendu!

magazynbrief@ChrisWeil Dzięki za poświęcony czas! Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję dokończyć tę rozmowę, jak zajrzysz do Polski. Na razie!