Onet.pl kolejnym partnerem akcji „Woda dla Sudanu”

przez | 09/04/2009

Akcja „Woda dla Sudanu” organizowana przez Polską Akcję Humanitarną i Cisowiankę nabiera tempa. Chociaż jej inauguracja nastąpiła zaledwie pod koniec ubiegłego roku, parterom programu już udało się pozyskać środki na budowę pierwszej z planowanych 11 studni. Stale poszerza się także grono patronów medialnych akcji, do którego w marcu dołączył portal internetowy Onet.pl.

Od marca na stronach portalu Onet.pl pojawiać się będą informacje dotyczące aktualnych działań prowadzonych w ramach Kampanii Wodnej oraz artykuły na temat niedoboru wody pitnej na świecie. Przygotowane zostaną także materiały multimedialne, a w wyznaczonych terminach odbędą się czaty z przedstawicielami PAH-u i ekspertami wodnymi. Na stronie Onetu pojawią się również billboardy reklamowe promujące działania PAH-u w Sudanie Południowym.

Już podczas obchodów Światowego Dnia Wody, który odbył się 22 marca, internauci mogli zapoznać się z wynikami raportu National Geographic Channel pt. „Polacy a świadomość oszczędzania wody” wykonanego przez TNS OBOP. Na portalu można było również rozwiązać quiz i sprawdzić swoją wiedzę na temat cennego surowca zwanego „niebieskim złotem”. Przygotowano także galerię ze zdjęciami obrazującymi sytuację i działania PAH-u w Sudanie Południowym oraz artykuły podejmujące temat niedoboru wody na świecie.

Akcja ,,Woda dla Sudanu” Polskiej Akcji Humanitarnej i Cisowianki jest częścią Kampanii Wodnej prowadzonej przez PAH od 2004 r. Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi na jeden z największych globalnych problemów związany z dostępem do wody pitnej. Obecnie aż jedna szósta ludzi na świecie cierpi z powodu pragnienia. Najtragiczniejsza sytuacja występuje w Afryce. Właśnie dlatego pozyskane fundusze będą skierowane w rejon Sudanu Południowego. W ciągu pierwszych miesięcy trwania akcji „Woda dla Sudanu” Cisowianka i PAH zebrały wystarczające środki na budowę pierwszej z 11 planowanych studni, która stanie się źródłem wody dla ok. 1000 osób.

Oprócz Onet.pl partnerami trwającej od listopada 2008 roku akcji „Woda dla Sudanu” są: telewizja TVN, National Geographic Channel, Clear Channel oraz Polskie Radio. Patronami wspierającymi są: lokalizator internetowy Zumi.pl oraz magazyn MaleMen. Obsługą PR Kampanii zajmuje się agencja Papaya Group.