SonicWALL: najnowsze rozwiązanie do ochrony poczty e-mail pomaga zwalczać spam

przez | 07/04/2009

SonicWALL, Inc. (NASDAQ: SNWL) poinformował o wprowadzeniu do sprzedaży nowego urządzenia Email Security Appliance (ESA) ES8300. Rozwiązanie przeznaczone jest dla średniej wielkości firm oraz oddziałów korporacji, a także dla dostawców usług zarządzanych. Ponadto producent zaprezentował oprogramowanie Email Security 7.1 z funkcjami zaawansowanego zarządzania reputacją (Advanced Reputation Management, ARM), które będzie dostępne we wszystkich rozwiązaniach do ochrony poczty e-mail działających w urządzeniach SonicWALL i w systemie Windows Server lub sprzedawane przez partnerów jako usługa zarządzana.

Urządzenie ES8300 jest dwukrotnie szybsze, ma dwa razy więcej pamięci i dziesięć razy więcej miejsca na dysku niż poprzednie platformy SonicWALL do zabezpieczania poczty e-mail. Zapewnia ekonomiczną ochronę poczty przychodzącej oraz wychodzącej i stanowi wydajne narzędzie w walce ze spamem. ES8300 to pierwszy produkt firmy wyposażony w nową funkcję zaawansowanego zarządzania reputacją (Advanced Reputation Management, ARM), która łączy techniki określania reputacji adresu IP nadawcy z szybkością i szerokim zasięgiem sieci SonicWALL GRID, blokując ponad 80 procent zagrożeń już na poziomie połączenia. W celu optymalizacji procesu klasycznego rozpoznawania nadawców pocztowych po reputacji adresu IP producent przedstawił także rozwiązanie oparte o własną sieć SonicWALL GRID Network. Umożliwia ono analizę – w czasie rzeczywistym – tekstu, linków, obrazów, załączników oraz struktury całego emaila pod kątem reputacji nadawcy. SonicWALL zbiera informacje z ponad 4 milionów chronionych skrzynek pocztowych, setek milionów maili oraz miliardów decyzji użytkowników – i na tej podstawie dokonuje inspekcji poczty elektronicznej – niezależnie od wielkości załączników. Dzięki temu pozwala skutecznie blokować niechcianą pocztę zanim trafi ona na wewnętrzny serwer pocztowy.

„Urządzenie ES8300 zaprojektowano tak, aby było łatwe we wdrażaniu i obsłudze, a jednocześnie zapewniało funkcje takie jak zaawansowane zarządzanie reputacją nadawcy poczty oraz ochrona treści w wiadomościach wychodzących. Oznacza to nie tylko większą produktywność użytkowników i personelu IT, ale również mniejszy koszt użytkowania systemu, bez względu na to, czy firma chce tylko blokować spam, czy też potrzebuje kompletnego rozwiązania do ochrony poczty przychodzącej i wychodzącej” — powiedział Edward Cohen, wiceprezes działu Email Security w firmie SonicWALL.

Rozwiązania SonicWALL do ochrony poczty e-mail oferują firmom każdej wielkości następujące korzyści:

  • Możliwość wdrożenia pojedynczego, uniwersalnego rozwiązania do zabezpieczania poczty elektronicznej, które każdego dnia blokuje miliony zewnętrznych zagrożeń, a jednocześnie zapewnia ochronę poczty wychodzącej, zaczynając od prostych reguł, a kończąc na regulacjach korporacyjnych oraz pełnej zgodności z przepisami takimi jak HIPAA, GLBA i SOX.
  • Możliwość wdrożenia w konfiguracji rozproszonej, w której wiele platform SonicWALL Email Security — sprzętowych lub programowych — zapewnia ochronę wielu oddziałów i wielu domen, wysoką dostępność oraz centralne zarządzanie i kontrolę.
  • Tworzenie szczegółowych, ogólnosystemowych raportów, zaawansowane monitorowanie wydajności i proste zarządzanie.
  • Obsługa wielu serwerów LDAP i ustawień na poziomie poszczególnych domen.
  • Możliwość dostosowania ustawień i agresywności filtrów antyspamowych do potrzeb użytkownika.
  • Filtrowanie poczty wychodzącej oraz zapobieganie wyciekowi danych z wykorzystaniem wbudowanych słowników oraz zaawansowanego mechanizmu zapewniania zgodności z przepisami.
  • Szyfrowanie oparte na polityce z rozwiązaniami dostarczanymi przez firmy trzecie.
  • Wewnętrzna archiwizacja danych i możliwość integracji z rozwiązaniami archiwizacyjnymi firm trzecich.