Jaka powinna być idealna agencja reklamowa? – wyniki badania przeprowadzonego przez agencję kreatywną Swiift

przez | 06/04/2009

Kreatywność, bogate protfolio i terminowość – to cechy najbardziej pożądane przez klientów agencji reklamowych. Ankietowani jako ważne wskazywali również elastyczność pracy. Najmniej ważne okazało się zaplecze strategiczne i badawcze agencji – to wyniki badania przeprowadzonego przez agencję kreatywną Swiift.

Aż jedna czwarta. respondentów w kontaktach z agencją najbardziej cenią jej kreatywność. Dla 17 proc ankietowanych ważne jest bogate portfolio agencji, 15 proc. zwraca uwagę na terminowość jej pracy. -„Wyniki badań mnie nie zaskoczyły” – komentuje Anna Kotowska, z agencji reklamowej Swiift. –„Kreatywność i bogate portfolio zawsze były cenione przez klientów. Cieszę się, że ankietowani jako istotne uznali terminowość pracy agencji. Na nic zdadzą się najbardziej kreatywne pomysły – jeśli nie będą przygotowane na czas”- dodaje Kotowska.

14 proc. badanych jako istotne oceniło nagrody przyznawane agencji. Co dziesiąty ankietowany zwraca uwagę na elastyczność pracy.-„Klienci bardzo często oczekują, że poprawki w projektach będą robione od ręki. Nie w każdej agencji da się to zrobić”- mówi Anna Kotowska –„Konkurencyjne stają się więc te, które są dla klienta elastyczne i działają tak szybko jak się da” – przyznaje Kotowska.

Wyniki badań pokazały, że najmniej istotne są dla ankietowanych ich zaangażowani accounci (9 proc.) oraz zaplecze strategiczne i badawcze agencji (8 proc.)