II Football Business Conference zakończone

przez | 06/04/2009

Podczas Międzynarodowej Konferencji Biznesu Piłkarskiego II Football Business Conference, która odbyła się 2 kwietnia w Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie spotkali się eksperci biznesu piłkarskiego z Polski i zagranicy.

Football Business Conference to wydarzenie, które łączy środowisko biznesowe z piłkarskim.  Organizatorzy konferencji zaprosili ważnych specjalistów, którzy wspólnie odkrywali potencjał, który drzemie w biznesowym podejściu do piłki nożnej. Zaprezentowano między innymi korzyści, jakie płyną zarówno dla podmiotu sponsorującego, jak i sponsorowanego w tej ciągle rozwijającej się branży.

Swoje prelekcje przedstawili eksperci z Polski i zagranicy. Gościem specjalnym wydarzenia był Edward Freedman, twórca marketingowego sukcesu Manchesteru United, a także kluczowy architekt rozwoju komercyjnego angielskiej Premier League. Ponadto podczas Football Business Conference wystąpili przedstawiciele UEFA: Patrick Gasser, Senior Manager Football and Social Responsibility i Mark Schumacher, Transition and Project Manager, Andrea Gaudenzi, Head of International Sport Marketing, bwin.com oraz Martin Pohl, Dyrektor ds. Hospitality w Hertha BSC i in.

Konferencja składała się z dwóch części – pierwsza dotyczyła przygotowań Polski do organizacji EURO 2012, druga natomiast przedstawiała międzynarodowe spojrzenie na biznes piłkarski. Zwieńczeniem Football Business Conference była debata – nad rolą biznesu w piłce nożnej dyskutowali: Adam Olkowicz – Wiceprezes PZPN ds. zagranicznych,  Andrzej Rusko – Prezes Ekstraklasa S.A., Jan Krzysztof Bielecki – Prezes banku PKO S.A., Mariusz Gaca – Członek Zarządu ds. Rynku Biznesowego TP, Cezary Gizka – Wiceprzewodniczący Komisji Sportu i Turystyki BCC,  Cezary Kucharski – były reprezentant Polski, uczestnik Mistrzostw Świata i menadżer piłkarski.

Wydarzeniu towarzyszyła polska premiera „Eat for Goals” – książki i inicjatywy Europejskiej Federacji Piłkarskiej UEFA, która wraz ze Światową Federacją Serca oraz Komisją Europejską zwraca uwagę na jeden z poważniejszych problemów dotyczących zdrowia ludzkości w XXI wieku, a mianowicie problem otyłości wśród dzieci i młodzieży.