Serwisy społecznościowe popularniejsze niż e-maile

przez | 02/04/2009

Serwisy społecznościowe burzą porządek w Internecie. Z najnowszych badań wynika, że tego typu portale są bardziej popularne niż wysyłanie e-maili. W ten trend wpisuje się rosnąca popularność polskich serwisów społecznościowych, czego przykładem może być Elefanta.pl. W wyniku zmian w zakresie funkcjonowania portalu, poczynionych w oparciu o wskazówki użytkowników, Elefanta.pl zanotowała kolejny wzrost liczby użytkowników do blisko pół miliona internautów miesięcznie.

Z najnowszych badań przeprowadzonych w marcu 2009r. przez Nielsen Online na terenie Stanów Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii wynika, że więcej internautów korzysta z serwisów społecznościowych niż z e-maili. Wzrost popularności serwisów społecznościowych i blogów był najbardziej dynamiczny wśród wszystkich form aktywności w internecie oraz trzykrotnie większy niż wzrost ogólnego czasu spędzanego w sieci.

Walka serwisów o użytkowników trwa także w Polsce. Serwis Elefanta.pl, rekomendujący ulubione strony internautów, usprawnia działanie serwisu opierając się na sugestiach swoich użytkowników. Zmiany są sukcesywnie wprowadzane od końca 2008r. w ramach drugiego etapu rozwoju serwisu. Efekty tych udogodnień są już widoczne – liczba użytkowników w marcu 2009r. wzrosła do 486 tysięcy, czyli o 20% w porównaniu do grudnia 2008r.

W marcu 2009 r. zespół Elefanta.pl wprowadził, zgodnie ze wskazówkami internautów, zmiany w zakresie wyglądu i funkcjonowania portalu, m.in.: w sposobie dodawanie ulubionych stron, w pasku narzędzi Elefanta.pl – toolbarze, w książce adresowej czy imporcie kontaktów. W kwietniu planowane jest wdrożenie istotnej zmiany w zakresie oceniania stron. Serwis rozpocznie także dystrybucję swojego newslettera z najpopularniejszymi wśród użytkowników stronami. Newsletter będzie polecał strony dostosowane do zainteresowań użytkownika określonych w czasie rejestracji oraz podczas użytkowania serwisu.

Wprowadzane zmiany są częścią długotrwałej strategii serwisu. Przez ostatnie miesiące przekształcono nawigację, ułatwiając użytkownikom poruszanie się po serwisie, m.in. nową stronę główną, nowe kategorie i podkategorie przejrzyście grupujące polecane przez internautów strony. Obecnie także niezarejestrowani uczestnicy mogą korzystać z paska z przyciskami Elefanta.pl. Zainstalowany jest on w przeglądarce internetowej użytkownika, dzięki czemu nie musi on za każdym razem wchodzić na stronę serwisu. Zespół Elefanta.pl zadbał również o zwiększenie użyteczności i funkcjonalności serwisu, w tym m.in.: nowy wygląd podstron czy sposób prezentowania stron zbliżonych tematycznie.

Elefanta.pl jest odpowiedzią internautów na pozycjonowanie stron. Wzajemne polecanie i ocenianie stron internetowych pozwala odnaleźć strony wartościowe w oczach użytkowników Internetu. Polecaniem stron w ramach serwisu zajmują się ludzie o sprecyzowanych zainteresowaniach, a nie automatyczne wyszukiwarki internetowe.

www.Elefanta.pl