Premiera akcji społecznej Fundacji Happy Kids i firmy KlimatyDomu.pl

przez | 02/04/2009

2 kwietnia 2009 r. ruszyła największa w Polsce kampania społeczna Fundacji Happy Kids i firmy KlimatyDomu.pl Do 100 tysięcy przedszkolaków w całym kraju rozesłano zabawkę edukacyjną „Mały Dekorator”, która uczy, bawi i pobudza wyobraźnię. Kampania jest wsparciem akcji 1% Fundacji Happy Kids. Cel – otworzyć kolejny rodzinny dom dziecka.

Kampania Fundacji Happy Kids z firmą Klimaty Domu to unikalny w skali Polski przykład współpracy prywatnej firmy z organizacją pożytku publicznego. Jej głównym celem jest pomoc najmłodszym, spędzającym dzieciństwo w domach dziecka. Dzięki akcji „Mały Dekorator” Fundacja Happy Kids chce zbudować kolejny rodzinny dom dziecka. – To pierwszy znany mi przypadek współpracy prywatnej firmy i fundacji na taką skalę. Mam nadzieję, że za tym przykładem pójdą też inni przedsiębiorcy” – mówi Aleksander Kartasiński – v-ce Prezes Zarządu Fundacji Happy Kids.

– 100 000 „Małych Dekoratorów” trafia do ponad 1 000 przedszkoli w całej Polsce – informuje Maciej Misiewicz, Prezes firmy KlimatyDomu.pl. Zabawka posiada walory edukacyjne – rozbudza kreację dziecka. Jednocześnie jest naszym apelem do rodziców przedszkolaków o przekazywanie 1% podatku na budowę rodzinnych domów dziecka Fundacji Happy Kids”. Prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego to ważny element  strategii firmy, który pozytywnie wyróżnia firmę na tle rodzimego biznesu.

Zabawa Małym Dekoratorem polega na wyklejaniu pod okiem opiekuna kolorowych welurowych elementów, które układają się w bajkowe historie. Dla ubarwienia i urozmaicenia dzieci mogą korzystać również z kredek i mazaków. Dzieci zabiorą swoje wyklejanki jako prezent dla rodziców. To bardzo ważne ponieważ prace mogą wziąć udział konkursie zorganizowanym przez firmę i wygrać inne zabawki edukacyjne.

Premiera akcji odbyła się w sali edukacyjnej Muzeum Sztuki MS2 w łódzkiej Manufakturze. Organizatorzy akcji Mały Dekorator planują wciągnąć do wspólnej zabawy i wspierania Fundacji również polityków, sportowców i artystów. W najbliższych tygodniach odbędą się kolejne wydarzenia pobudzające wyobraźnie i promujące szczytny cel, jakim jest przekazywanie 1% procenta podatku na organizacje pozarządowe.