Kreatywna mieszanka wybuchowa – kopenhaski oddział Saatchi&Saatchi prowadzi w duńskich rankingach agencji

Oddział Saatchi & Saatchi w Kopenhadze jest najbardziej kreatywną duńską agencją reklamową – tak wskazuje najnowszy ranking, w którym Saatchi & Saatchi otrzymało 69 punktów, czyli aż o 20 punktów więcej niż druga agencja w rankingu.

Kopenhaski oddział Saatchi & Saatchi uplasował się także w czołówce duńskiego rankingu Creative Circle, zajmując aż trzy pozycje w pierwszej piątce listy 50. najbardziej kreatywnych osób. Simon Wooller, dyrektor kreatywny agencji, zajął pierwsze miejsce, Rasmus Petersem trzecie, a Lasse Bækbo Hinke czwarte.

Silas Jansson, Cliff Kagawa Holm i Kristian Eilertsen – copywriterzy z Saatchi & Saatchi znaleźli się w pierwszej 20. rankingu, na odpowiednio 15., 16. i 20 miejscu.

Simon Wooller, dyrektor kreatywny kopenhaskiego oddziału Saatchi & Saatchi, powiedział: “Nasza agencja zatrudnia osoby o świeżym i kreatywnym spojrzeniu, w przekonaniu, że wszystko jest możliwe. Nie boimy się przesuwać granic i nieustannie szukamy nowych źródeł inspiracji, aby opracowywać atrakcyjne i kreatywne rozwiązania dla naszych klientów.”

Realizując swoje marzenia, by stać się inkubatorem nowych, kreatywnych talentów, kopenhaski oddział Saatchi & Saatchi jest ceniony za innowacyjne i nieszablonowe projekty, które przekładają się na wysokie wyniki sprzedaży jego klientów, co najlepiej ilustrują efekty ostatnich kampanii dla Sprite Zero i Quiksilver.

Kampania Sprite Zero “No sugar – no bulls..t” przełożyła się na wzrost sprzedaży o 26,6 procent w krajach skandynawskich. Firmy wirusowe obejrzało 8 milionów osób. Sama kampania wygrała wszystkie prestiżowe nagrody w kategoriach reklam radiowych, kampanii zintegrowanych i outdoorowych w tym Złotego, Srebrnego i Brązowego Lwa na Festiwalu w Cannes.

Wirusowy film reklamowy “Dynamite Surfing” dla Quiksilver obejrzało 35 milionów osób na całym świecie. Ponieważ klip zyskał status kultowego, jeden z odcinków popularnego programu telewizyjnego Pogromcy mitów został poświęcony fenomenowi surfingu z dynamitem. Adam Morgan planuje także opisać studium przypadku “Dynamite Surfing” w swojej nowej książce Eat the Big Fish 2.

Pomimo dekoniunktury, prowadzona przez Quiksilver kampania “Original Thinking” przełożyła się na długoterminowy wzrost sprzedaży o 10-20 procent oraz wzrost liczby sklepów z regionu, które  sprzedają markę Quicksilver o 25 procent.

Simon Francis, prezes Saatchi & Saatchi w regionie EMEA, powiedział: “Kreacje naszych agencji odniosły ogromny sukces. Nie jesteśmy wielką siecią, ale zdobyte przez nas nagrody potwierdzają, że jesteśmy 5 razy bardziej kreatywni niż inne międzynarodowe agencje, co ilustruje także niedawny sukces naszego oddziału z Kopenhagi. Dzięki naszej strukturze organizacyjnej, Kopenhaga będzie w dalszym ciągu walczyć o nagrody ze znacznie większymi graczami.”

Prezesem duńskiego oddziału Saatchi & Saatchi jest Thomas Falck.