MARTINI® – tradycja, pasja i radość życia zaklęte w smaku

przez | 01/04/2009

Blisko sto pięćdziesiąt lat włoskiej tradycji. Pasja twórców i smak powstały dzięki połączeniu ponad czterdziestu składników. To może być tylko MARTINI®. I choć czas płynie, a świat się zmienia, zaklęty w trunku kanon włoskiego stylu jest ciągle niezrównany. Poznaj tajemnicę najsłynniejszego alkoholu świata.

Włoska TRADYCJA

Starożytny Rzym. Całonocne uczty, a na nich wino przyprawiane zestawem ziół i aromatycznych dodatków. Przez następne stulecia gronowy napój, połączony z korzenno-ziołowym ekstraktem, będzie uważany za cenne lekarstwo.

Pierwszy Wermut powstaje w XVIII w. za sprawą włoskiego przedsiębiorcy Antonio Benedetto Castello. Nowy produkt, który swoją nazwę bierze od niemieckiego wyrazu określającego piołun – zioło o gorzkawym smaku, szybko zyskuje na popularności.

Rok 1863, Piemont, Włochy. W okolicach Turynu z linii produkcyjnej schodzi pierwsza butelka słynnego później na całym świecie trunku – MARTINI®. Legendarny produkt wyprodukowany został przez czterech piemonckich kupców Clemente Michel, Carlo Re, Carlo Agnelli i Eligio Baudino. Pierwszego lipca 1847 w Turynie, we Włoszech założyli oni Krajową Destylarnię Spirytusu oraz skład alkoholi, dając początek światowej karierze firmy Martini & Rossi i Martini®.

Pierwsze nagrody. Martini szybko zdobywa międzynarodową popularność, wygrywając wiele znaczących konkursów. Już w roku 1865 otrzymuje Grand Prix na wystawie w Dublinie, a do 1912 ma na koncie ponad czterdzieści złotych medali w konkursach na całym świecie. Królewski trunek. Martini & Rossi  zostaje oficjalnym dostawcą alkoholu do wielu pałaców królewskich w Europie, a wkrótce także dworu cesarskiego w Japonii. Prestiż trunku rośnie bardzo szybko.

Dwóch profesjonalistów. Jedna PASJA

Za sukcesem MARTINI® stoją dwa nazwiska: Alessandro Martini i Luigi Rossi. To oni w drugiej połowie dziewiętnastego stulecia postanawiają stworzyć napój wyjątkowy. Trunek, który umiejętnie łączyłby najlepsze cechy znanych dotychczas wermutów z charakterystycznym dla włoskich produktów stylem i smakiem. Pierwsze MARTINI® powstaje dzięki ich wytrwałości i pasji tworzenia. Objęta tajemnicą receptura, przekazywana z pokolenia na pokolenie i niezmienna od lat, stanowi podstawę sukcesu do dziś. Jej sekret tkwi w kompozycji składników. Produkcja MARTINI® to niezwykły i złożony proces, oparty na wykorzystaniu naturalnych, dokładnie wyselekcjonowanych składników roślinnych i łączeniu ich z lekkim, delikatnym winem.

Tajemnica SMAKU

Ogrody natury z całego świata dostarczają ponad czterdziestu gatunków roślin – aromatycznych ziół, wonnych kwiatów, świeżych owoców, rzadkich korzeni i urzekających przypraw. To one leżą w sercu MARTINI® i stanowią o jego charakterze.

  • Zioła – stanowią podstawę inspiracji dla smaku i aromatu MARTINI®. Znajdziemy wśród nich dyptam, od dawna ceniony za swoje lecznicze właściwości oraz zdolność… pobudzania miłości. Roślina ta dostarcza lekkiej, ziołowej nuty, którą wzbogaca zapach uprawianej w Piemoncie bylicy.
  • Kwiaty – są ręcznie zbierane i starannie suszone, by nie utraciły swych właściwości. Do najbardziej wyczuwalnych należą czerwona róża i fiołek wonny. Ta pierwsza, używana od wieków do przygotowywania aromatycznych kąpieli i produkowania win, dodaje smaku i intrygującego aromatu, zaś fiołek uzupełnia kompozycję swoją słodkością.
  • Owoce – właśnie nim MARTINI® zawdzięcza swoją świeżość. Gwarantują ją między innymi sprowadzana z Hiszpanii słodka cytryna i soczyste maliny.
  • Korzenie – twórcy MARTINI® odkryli, że najrzadszych skarbów natury szukać trzeba głęboko pod ziemią. Tam właśnie znajduje się korzeń kosaćca, z którego wytwarzany jest lekki, kwiatowo-drzewny olejek eteryczny, oraz korzeń goryczki, rosnącej we francuskim Masywie Centralnym.
  • Przyprawy – pochodzący ze Sri Lanki cynamon i goździki z Madagaskaru. Obie przyprawy charakteryzuje nie tylko orient pochodzenia, ale przede wszystkim jakość, mocny zapach i wyraźny aromat.

Szaleństwo XX i XXI wieku

Świat gwizd. XX wiek, festiwal filmowy w Cannes. MARTINI® uświetnia to i wiele innych prestiżowych spotkań na wszystkich kontynentach. Jest obecne na pokazach mody i premierach filmowych. Piją je gwiazdy, sportowcy i politycy. Spółka Martini & Rossi, producent MARTINI®, słynie jako organizator koncertów, dzięki którym popularność zyskuje późniejsza gwiazda opery – Maria Callas.

Nowatorska idea. Lata pięćdziesiąte to MARTINI® Terrazza – ekskluzywne miejsca spotkań znanych osób w towarzystwie MARTINI®. Salony te zlokalizowane są w najbardziej eleganckich miastach świata – Paryżu, Mediolanie, Londynie, czy Sao Paolo.

Racing. W latach 60. MARTINI® wita świat sportu, rozpoczynając tradycję Martini Racing. Błękit, granat i czerwień w postaci pasów stały się emblematem łodzi motorowych i najszybszych  samochodów – Ferrari, Alfa Romeo, Lotus, Porsche, czy Ford.

Sukces. W drugiej połowie XX wieku MARTINI® jest już marką rozpoznawalną na całym świecie. Gdziekolwiek się pojawi, przynosi ze sobą smak, elegancję i radość życia.

www.martini.com