Kampania społeczna „Przekaż 1 procent”

przez | 01/04/2009

Tylko co piąty Polak przekazuje 1 procent swojego podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego. Tak wynika z badań, dokonanych na zlecenie Krajowego Centrum Kompetencji przez Dom Badawczy Maison w 2008 roku.

Krajowe Centrum Kompetencji rozpoczyna drugą edycję Kampanii Społecznej „Przekaż 1%”, która przekonuje, jak wiele społecznych problemów można rozwiązać, dzięki wpłatom z podatku na rzecz Fundacji i Stowarzyszeń.

W spocie telewizyjnym, kampanię promują znani Polacy, reżyser Andrzej Wajda, sportowiec Adam Małysz, polarnik Marek Kamiński i aktor Piotr Adamczyk. Autorami pomysłu są Andrzej Ratajczak, Jan Majle z Agencji Reklamowej Juicy.

Najpoważniejsze bariery w przekazywaniu podatku na rzecz OPP, stanowią dla Polaków m.in., niska znajomość działania organizacji oraz brak informacji o tym, na jakie cele zostają wykorzystywane wpłaty. Na www.kck.pl dostępna jest wyszukiwarka organizacji oraz informacje, dotyczące sposobu przekazywania podatku. Zamieszczona została również pełna wersja raportu z badania opinii ”Bariery i motywy przekazywania jednego procenta podatku”

– Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji finansowana jest wyłącznie z prywatnych środków, stąd „zbiórka jednoprocentowa” bezpośrednio nas nie dotyczy, ale jesteśmy po to, by każdy potrzebujący mógł znaleźć pomoc. Dzięki naszej współpracy z organizacjami charytatywnymi, ponad dwa tysiące naszych podopiecznych mogło dotąd otrzymać wsparcie. Wspólnie szukamy rozwiązań, które pozwalają skuteczniej rozwiązywać problemy osób pokrzywdzonych przez los. Wiem jak wielu osobom udało się pomóc, dzięki funduszom uzyskanym z 1 procenta. Ponieważ nie wszystkie OPP są w stanie samodzielnie przygotować kampanię na rzecz przekazywania 1 proc., dlatego podjęliśmy się zorganizowania wspólnej akcji. Cieszę się, że udało nam się do niej przekonać artystów, media oraz innych ludzi dobrej woli, którzy chcieli włączyć się w realizację tego projektu – mówi Konrad Wojterkowski, prezes Krajowego Centrum Kompetencji, pomysłodawca kampanii.

Wszystkie osoby zaangażowane w projekt zrezygnowały ze swoich honorariów.

Poniżej umieszczamy spot reklamujący akcję „Przekaż 1 procent”