System ERP Asseco BS wkracza w świat nowoczesnej fotografii

przez | 31/03/2009

Asseco Business Solutions (Asseco BS) zakończyło wdrożenie systemu ERP SOFTLAB SQL w Centrum Serwisowo Informacyjnym Foto i Video (C.S.I.), zajmującym się serwisowaniem sprzętu fotograficznego. Głównym zadaniem uruchomionego oprogramowania jest automatyzacja rozliczania i raportowania zgodnie z różnorodnymi standardami, stosowanymi przy współpracy z koncernami na całym świecie. Obszarem wdrożenia objęte zostały również inne procesy działalności przedsiębiorstwa. Obecnie Asseco BS kończy realizację wdrożenia aplikacji sklepu internetowego i serwisu on-line.

Firma C.S.I. jest jednym z pierwszych klientów nowego produktu Asseco Business Solutions – zintegrowanego z systemem SOFTLAB SQL sklepu internetowego, który – w przypadku C.S.I. – będzie wykorzystywany do sprzedaży akcesoriów fotograficznych. Realizacja kompleksowej obsługi witryny pozwoliła na uruchomienie również nowych modułów m.in. serwisu on-line pozwalającego na podgląd stanu realizacji zleceń serwisowych klienta, a w przyszłości również rejestrację zleceń przez partnerów, co dodatkowo skróci czas obsługi klientów.

System SOFTLAB SQL został dostosowany do specyfiki działalności firmy C.S.I. w zakresie serwisu, logistyki, sprzedaży części i akcesoriów oraz obsługi finansów i księgowości. Najistotniejszy proces odbywający się w ramach systemu to obsługa zleceń serwisowych: gwarancyjnych, odpłatnych, regeneracyjnych, z których każde charakteryzuje się innym, specyficznym obiegiem logistycznym. Jednocześnie zrealizowany został główny cel stojący przed nowym systemem: wzrost jakości obsługi klienta przy jednoczesnym skróceniu czasu wymaganego na tę operację.

System wspomaga proces tworzenie zamówień i rezerwację części potrzebnych do realizacji zlecenia, ułatwia współpracę z sieciami sklepów fotograficznych (m.in. FotoJoker), rozliczenia z gwarantami i personelem. Automatyzuje również wystawianie faktur i tworzenie dokumentów księgowych oraz wspiera zarządzanie zwrotami. Dodane zostały również funkcjonalności powiadamiania klienta o statusie naprawy drogą mailową oraz interfejs z systemem e-CAS, służącym do przygotowywania listów przewozowych i etykiet dla firmy DHL. – mówi Magdalena Koziróg, Project Manager w Asseco Business Solutions.

Newralgicznym punktem działalności firmy jest konieczność bardzo precyzyjnego raportowania napraw do producentów sprzętu. Każdy gwarant narzuca własny standard raportowania, a program SOFTLAB SQL pozwala w dowolny sposób zestawiać potrzebne dane. To program o ogromnych możliwościach. Już na etapie wdrożenia pojawiły się pomysły na dalszy rozwój aplikacji, a w miarę poznawania systemu widzimy, że możemy z korzyścią użyć go w innych obszarach naszej działalności. Wierzymy, że system i możliwości, które oferuję pomogą rozwijać się również naszej firmie, by jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów. – mówi prokurent C.S.I., Anna Szeliga.

System SOFTLAB SQL firmy Asseco BS to oparte o technologię Microsoft rozwiązanie informatyczne klasy ERP przeznaczone dla średnich i dużych firm. Aplikacja wspomaga zarządzanie całością działania przedsiębiorstwa i umożliwia proste tworzenie rozwiązań dedykowanych i branżowych.