Nepentes rusza ze sprzedażą dermokosmetyków w Rosji

przez | 31/03/2009

Nepentes podpisał 30 marca umowę z rosyjską firmą Akrikhin na prowadzenie dystrybucji dermokosmetyków na terenie Federacji Rosyjskiej. Umowa została zawarta na 10 lat. W pierwszej kolejności na rynku rosyjskim zadebiutuje marka Emolium, która będzie jedyną dostępną, kompleksową linią preparatów na atopowe zapalenie skóry. Po uzyskaniu wymaganych rejestracji, pierwsze produkty Emolium będą sprzedawane w rosyjskich aptekach na przełomie II i III kwartału 2009 roku.

„W pierwszej kolejności wprowadzamy do Rosji Emolium, ponieważ na rynku emolientów nie ma tam bezpośredniej konkurencji dla naszych innowacyjnych preparatów. Ponadto szacujemy, że segment dermokosmetyków w Rosji będzie rozwijał się najszybciej. Liczymy na sukces Emolium, który otworzy Rosję na kolejne linie dermokosmetyków, aczkolwiek chciałbym podkreślić, że ten rynek nie jest nam zupełnie obcy. Od dwóch lat sprzedajemy tu Propolki i ApiPanten. – mówi Łukasz Butruk, prezes zarządu Nepentes S.A. „Wejście z dermokosmetykami do Rosji jest dla spółki Nepentes otwarciem nowego bardzo perspektywicznego rynku. Natomiast nasz partner, firma farmaceutyczna Akrikhin, otrzymuje unikalny produkt idealnie uzupełniający jej dermatologiczne portfolio.” – dodaje.

Firma Akrikhin jest wiodącą firmą farmaceutyczną, od 70 lat działającą na rynku rosyjskim. Jest właścicielem zakładu w okolicy Moskwy, gdzie produkuje leki w najwyższym standardzie GMP. Jej atutem są silne relacje z lekarzami takich specjalności jak dermatologia i pediatria. Portfolio produktów liczy prawie 200 preparatów, między innymi leki na receptę oraz produkty OTC w kategoriach: ginekologia, dermatologia, pediatria oraz kardiologia. Akrikhin jest od 2007 roku kapitałowo i operacyjnie zintegrowany z rosyjskim operatorem polskiej spółki Zakładów Farmaceutycznych Polpharma S.A. Ta współpraca zakłada ścisłą kooperację w rozwoju, produkcji i marketingu produktów obu firm na rynku rosyjskim.

“Szukaliśmy partnera, który bardzo dobrze zna specyfikę rynku, ma sprawnie działającą organizację sprzedaży i jest w stanie z sukcesem wprowadzić produkty Nepentes na wymagający rynek rosyjski. – mówi Łukasz Butruk. Wybraliśmy firmę Akrikhin, gdyż posiada szeroko rozwinięte kompetencje w obszarze dermatologii i pediatrii oraz w pełni rozbudowaną strukturę organizacyjną niezbędną w dotarciu do rosyjskich lekarzy oraz aptek, umożliwiającą właściwą promocję i sprzedaż produktów Emolium. Przedstawiciele Akrikhin są obecni w 10 tysiącach aptek na terenie najważniejszych ośrodków miejskich w Rosji.“

„Nasza współpraca będzie opierała się na partnerstwie i realizacji wspólnie założonych celów sprzedażowych. Będziemy aktywnie uczestniczyć we wdrożeniu Emolium na rynku rosyjskim. Od jego powodzenia będzie zależała decyzja o wprowadzeniu kolejnych linii dermokosmetyków. Model działań marketingowych będzie realizowany w oparciu o sprawdzony w Polsce i na innych rynkach model dotarcia do konsumentów poprzez polecenia lekarzy i farmaceutów. Budżet marketingowy w całości będzie finansowany przez firmę Akrikhin, a koszty będą zatwierdzane oraz kontrolowane przez Nepentes. Wzajemne rozliczenia w polskich złotych pozwalają nam zaoferować stabilną cenę dla pacjenta i jednocześnie zmniejszają ryzyko kursowe. Zgodnie z planem minimalnym, sprzedaż w 2009 roku ma wynieść w Rosji około 600 tys. zł.” – dodaje Łukasz Butruk.

Rynek preparatów OTC w Rosji rośnie 20-30% rocznie i jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Europie. W porównaniu do polskiego rynku OTC jest blisko trzykrotnie większy.