IDMnet i SMI rozpoczęły strategiczną współpracę

przez | 30/03/2009

Od kwietnia Internetowy Dom Mediowy NET (IDMnet) i SUPERMEDIA Interactive (SMI) rozpoczną strategiczną współpracę. Jej wynikiem jest zintegrowana oferta obejmująca usługi marketingu internetowego i mobilnego, skierowana do klientów zewnętrznych.

IDMnet i SMI będą oferować kompleksową obsługę klientów, obejmującą doradztwo, projektowanie i wdrażanie serwisów internetowych, pozycjonowanie, badania oraz planowanie działań promocyjnych z wykorzystaniem kanałów internetowych i mobilnych. Firmy będą działać na zasadach partnerstwa. Kluczową korzyścią dla klientów będzie integracja dwóch nowoczesnych kanałów komunikacji – internetowego i mobilnego oraz dostęp do specjalistycznej wiedzy i rozwiązań obu firm, działających w branży od kilkunastu lat.

„Internet to medium o wciąż rosnącym zasięgu. Według styczniowej fali badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 48,8%. Jednocześnie jest to kanał komunikacji efektywny kosztowo i zapewniający możliwość dokładnego pomiaru wyników działań promocyjnych. M-marketing z kolei, to jedyne narzędzie marketingowe, które może generować przychody dla stosującej je firmy. Penetracja polskiego rynku telefonii komórkowej w 2008 roku osiągnęła poziom 101% (wg raportu Komisji Europejskiej). Łącząc te dwa kanały komunikacji dajemy naszym klientom możliwość znacznego zwiększenia zasięgu ich działań i ich optymalizacji” – mówi Bartosz Wilczyński, Dyrektor Generalny SUPERMEDIA Interactive

W ramach wspólnej oferty SUPERMEDIA Interactive będzie odpowiadać za opracowanie rozwiązań internetowych (m.in. serwisów internetowych, intranetów, ekstranetów, rozwiązań e-commerce) oraz mobilnych (konkursy i loterie SMS). Zapewni również wsparcie technologiczne dla prowadzonych projektów i udostępni swoje autorskie narzędzia – system zarządzania treścią – Content Manager oraz platformę umożliwiającą realizację zaawansowanych usług mobilnych (SMS) w modelu PUSH i PULL – SM Connect.

IDMnet zapewni realizację szerokiego wachlarza kampanii internetowych – kampanie zasięgowe w modelu CPM, reklamę niestandardową bazującą na współpracy z serwisami zrzeszonymi w sieci IDMnet oraz kampanie z wykorzystaniem targetowania behawioralnego (w oparciu o technologię nugg.ad). IDMnet zagwarantuje klientom możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców – blisko 12 mln internautów, z których większość opisana jest przez ponad 80 różnych zmiennych demograficznych oraz behawioralnych (badanie Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009).

„Wspólną ofertę opracowaliśmy z myślą zarówno o klientach bezpośrednich, jak i partnerach biznesowych. Będziemy ją kierować do firm zainteresowanych obsługą full-service, a także do agencji i domów mediowych, dla których nasze usługi mogą stanowić uzupełnienie ich oferty. Partnerstwo pozwoli nam lepiej wykorzystać przewagi wynikające z reputacji naszych marek i przynależności do silnej grupy medialnej. W ramach współpracy, poza opracowaniem wspólnej oferty, planujemy połączone działania handlowe oraz promocyjne. Pierwsze efekty będą widoczne już przed świętami, kiedy ruszy nasza akcja wielkanocna.” – mówi Anna Kaczmarska, Dyrektor Zarządzający IDMnet.

Za współpracę pomiędzy firmami będą odpowiadać: po stronie IDMnetu – Anna Kaczmarska Dyrektor Zarządzający oraz Michała Hejka Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, a po stronie SUPERMEDIA Interactive – Bartosz Wilczyński Dyrektor Generalny i Anna Kopczyńska Dyrektor ds. Obsługi Klienta.