Afiliacja – dynamiczny trend w reklamie internetowej

przez | 30/03/2009

Marketing afiliacyjny, który od lat szybko rozwija się w USA i Europie Zachodniej, odnosi coraz większe sukcesy w Polsce. Novem – jeden z liderów tego rynku w kraju, prognozuje podwojenie przychodów w 2009 r.

Liczba klientów Novem w 2008 roku przekroczyła 100 – czterokrotnie więcej niż w 2007. W bieżącym roku firma prognozuje dalszy, dynamiczny rozwój. Szeroki zasięg i efektywną realizację kampanii zapewnia, ciągle powiększana, sieć wydawców obejmująca obecnie kilkadziesiąt tysięcy witryn internetowych.

Jacek Pasławski, Prezes Zarządu Novem, sukces idei afiliacji tłumaczy unikalnością w podejściu do obsługi klientów – „Wyróżnia nas to, że współpracujemy z klientami na każdym etapie programu partnerskiego – przygotowujemy kreacje, uruchamiamy i prowadzimy kampanie, ale rozliczamy się wyłącznie za osiągane efekty” – mówi.

W ostatnim badaniu polskich wydatków na reklamę internetową, przeprowadzonym przez IAB oraz PwC (AdEx 2008), udział reklamy rozliczanej za efekt oszacowano na 14% łącznych wydatków. Sądząc po ekspansji tego modelu biznesu rozliczania reklamy w krajach, gdzie wykorzystanie internetu w celach marketingowych jest znacznie bardziej powszechne, również u nas będzie się on nadal bardzo szybko rozwijał.