YieldManagement.pl dla nowoczesnego marketingu i zarządzania w hotelarstwie

przez | 27/03/2009

Dyrektorzy i kadra zarządzająca hotelami w Polsce ma od dziś nowe miejsce do wymiany doświadczeń. Jest nim strona www.yieldManagement.pl

„Yield Management” dosłownie oznacza „zarządzać zyskiem”. Ale jak go realizować w dobie globalizacji, przy malejących zasobach i rosnącej konkurencji? O nowoczesnym marketingu i zarządzaniu w hotelarstwie, skutecznych i sprawdzonych w międzynarodowym środowisku narzędziach, polskim menedżerom, m.in. poprzez portal, pragniemy umożliwić dostęp do tej wiedzy – uzasadnia Dorota Diensberg, ekspert YieldManagement.pl

Strona www.yieldManagement.pl w swoim ostatecznym kształcie zawierać będzie m.in. zbiór regularnie prezentowanych case study i zadań praktycznych na tematy nowoczesnego marketingu w hotelarstwie. Pierwszy z nich – „Rodzynki w cieście”, o prognozowaniu popytu i nadużywaniu w polskim środowisku działań revenue management (sprzedaży za wszelką cenę bez planowania działań strategicznych) przeczytać można w najnowszym wydaniu miesięcznika ‘Hotelarz’.

Ważnym elementem strony www.yieldManagement.pl będzie także kącik eksperckich porad wobec problemów, z którymi spotykają się polscy menedżerowie hoteli. Odpowiedzi na te pytania prezentowane będą na portalu oraz dystrybuowane w formie Newslettera, dla wszystkich zainteresowanych zwiększeniem zyskowności i rentowności swojego hotelu.

Pełna odpowiedzialność za pozytywny wynik, konkretne instrumenty i narzędzia zamknięte w formie praktycznych warsztatów, to atuty oferty jaką gwarantować ma kadra YieldManagement.pl – dodaje Elżbieta Gałucha, ekspert projektu. Cieszymy się, że w Polsce zainteresowanie problematyką „zarządzania zyskiem“ zostało zauważone przez menedżerów hotelarstwa. Zagraniczne sieci już dawno zadomowiły się w naszym kraju. Czas najwyższy, aby zachodni know-how dotarł do jak najszerszego grona, w tym także polskich, mniejszych hoteli – uzupelnia Dorota Diensberg.

Dlatego równolegle do strony www inicjowany jest YieldManagement Forum – pierwsze tego typu w Polsce miejsce wymiany myśli i doświadczeń praktyków z kraju i za granicy, propagujące najlepsze narzędzia marketingu i zarządzania hotelarstwem w Polsce. Informacje o projekcie na bieżąco publikowane będą na www.yieldManagement.pl

Eksperci YieldManagement

Elżbieta Gałucha – praktyk i doradca z zakresu marketingu hotelarskiego, wprowadzała zasady yield management na polskim rynku. Od kilkunastu lat związana z międzynarodowym środowiskiem hotelarskim. Była szefem marketingu spółki zarządzającej 21 hotelami w Polsce. Zarządzała także tożsamością marki hotelu oraz zasobami ludzkimi.

Dorota Diensberg. Trener, doradca i coach o ugruntowanym doświadczeniu w międzynarodowym środowisku. Doświadczenie zawodowe zdobywała na rynku polskim i niemieckim w międzynarodowych sieciowych agencjach reklamowych i na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach handlowych i produkcyjnych. Prowadziła zaawansowane projekty z zakresu budowania marki, tworzenia koncepcji i realizacji wizerunkowych kampanii reklamowych, pozycjonowania przedsiębiorstw i produktów oraz opracowywania strategicznych i operacyjnych kampanii sprzedażowych.