Innowacyjne narzędzia komunikacji dla Adobe

przez | 27/03/2009

Jednym ze stałych elementów kampanii marketingowych dla Adobe Systems Incorporated Poland stał się innowacyjny system publikacji komunikatów prasowych bezpośrednio w Internecie. Narzędzie to udostępnione przez system wire.cafenews.pl umożliwia rozpowszechnianie artykułów na wybranych serwisach internetowych według dopasowania tematycznego.

Dodatkowo, dzięki kanałowi RSS, wdrożonemu w cafenews.pl i podłączonemu do aplikacji Cafe News Wire (wire.cafenews.pl), użytkownicy którzy dokonują subskrybcji źródła, mają  dostęp do opublikowanych informacji. Zamieszczenie komunikatów na wyselekcjonowanych i dopasowanych tematycznie do celów kampanii stronach ułatwia dotarcie do odbiorców z zakładanych grup docelowych.

Możliwość zaplanowania każdego kroku, w tym również daty emisji, w sposób efektywny wpływa na rezultaty akcji, których celem jest zaprezentowanie najnowszej wersji programu Acrobat 9, jak i dostarczenie informacji o uruchomieniu strony poświęconej legalnemu oprogramowaniu (www.legalne-adobe.pl).

Przeprowadzone działania na rzecz kampanii Acrobat 9 na rynku polskim, oprócz aktywności internetowych (kampania banerowa, e-mailing), obejmowały również realizację reklam prasowych w wybranych tytułach wraz z  insertem prasowym w postaci 30-dniowej wersji próbnej programu.

– Naszym celem było wyróżnienie komunikatu. W tym celu przygotowaliśmy zintegrowaną kampanię wykorzystując innowacyjne narzędzia direct marketing, reklamowe i media relations w Internecie. – Marcin Maciejewski, account executive/konsultant ds. PR w Agencji Reklamowej Epoka.

Dla polskiego oddziału Adobe Systems, został stworzony microsite poświęcony legalnemu oprogramowaniu. Jest to pierwsza, samodzielna akcja korporacji na terenie Polski. Jej celem jest działanie przeciw piractwu i zachęcenie do korzystania z legalnego oprogramowania.

Na stronie znajdują się wskazówki, jak skutecznie rozpoznawać oraz jak unikać nielegalnych ofert, które coraz częściej pojawiają się w sklepach i na aukcjach internetowych. Dodatkowo zamieszczona jest lista partnerów programu „Legalny Sprzedawca Adobe”, którzy wspierają klientów w korzystaniu z legalnego oprogramowania Adobe. W ramach promocji legalności przygotowane zostały konkursy, w których użytkownicy mogą wykazać się wiedzą o produktach Adobe oraz kreatywnością w zakresie tworzenia przekazów graficznych.

Pierwsze etapy konkursów wspomagane były kampaniami banerowymi na stronach partnerów portalu cafenews.pl. Obecnie trwa reedycja konkursów, w których można wygrać atrakcyjne nagrody, w tym oprogramowanie Adobe.

Za działania koncepcyjne, strategiczne, jak i graficzne oraz zakup wszystkich mediów odpowiedzialna była Agencja Reklamowa EPOKA (www.epoka.com.pl), której kompetencje pozwalają na łączenie wszystkich elementy z dziedzin reklamy, marketingu, jak i PR.