PPP Marketing: Nadchodzi era bluetooth – czyli jak zdobyć klientów w czasach kryzysu?

PPP Marketing wprowadza do swojej oferty nowe narzędzie dla wsparcia sprzedaży – marketing Bluetooth™. Wyniki pilotażowych testów uruchomionej w tym roku ogólnopolskiej sieci wskazują, że miesięcznie w jej zasięgu znajduje się 3 mln konsumentów, z telefonem wyposażonym w Bluetooth™.

PPP Marketing, przy współpracy ze spółką ProxyAd, uruchamia nowy, rewolucyjny system reklamy mobilnej. Marketing sąsiedztwa (ang. proximity marketing) z wykorzystaniem technologii Bluetooth™ jest nowoczesną formą komunikacji marketingowej, która umożliwia dotarcie bezpośrednio na telefon komórkowy konsumenta przebywającego w pobliżu punktu sprzedaży (np. w galerii handlowej, na dworcu PKP czy lotnisku).

– „Możliwość nawiązania kontaktu z klientem znajdującym się tuż pod drzwiami sklepu i zachęcenie go do zakupów wysłanym w danym momencie komunikatem to przełom na rynku marketingu” – mówi Cezary Terepka, Prezes PPP Marketing. – „Dotarcie do konsumenta znajdującego się w pobliżu punktu handlowego, a nie na kanapie przed telewizorem to główny atut tej formy dotarcia.” – dodaje.

Nadajniki wysyłające komunikaty reklamowe na telefony komórkowe osób znajdujących się w ich pobliżu zostały rozmieszczone w atrakcyjnych lokalizacjach typu centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe – każdy konsument, który znajdzie się w zasięgu nadajnika sieci ProxyAd i posiada telefon z włączonym Bluetooth™ otrzyma spersonalizowany przekaz reklamowy. Umożliwia to precyzyjne kierowanie ofert do wybranych odbiorców.

Każda osoba posiadająca urządzenie z włączonym modułem Bluetooth™ – telefon komórkowy lub notebook – zostanie automatycznie rozpoznana przez stację nadawczą i otrzyma komunikat promocyjny. W ten sposób koszt dotarcia do konsumenta jest kilkukrotnie niższy niż w przypadku innych nośników reklamowych (prasa czy nawet Internet).

Jak wskazują wyniki badań, potencjał systemu zdaje się nie mieć granic. Ponad 90% telefonów używanych na polskim rynku posiada wbudowany moduł bluetooth, a ponad 25% użytkowników deklaruje, że nadajnik bluetooth ma włączony na stałe. Testy przeprowadzone w warszawskich punktach, gdzie znajdują się stacje nadawcze ProxyAd wykazały 400 tyś nawiązanych połączeń w trakcie weekendu i 2,9 mln w ciągu miesiąca. Ponadto system rozpoznaje model telefonu, na jaki kierowana jest wiadomość i dostosowuje ją do możliwości technicznych aparatu. Następnie zapamiętuje ID telefonu, co pozwala uniknąć wysyłania kilkukrotnej oferty  do tego samego użytkownika czy wprost odwrotnie – umożliwia zbudowanie kilkuetapowej kampanii komunikacyjnej. System umożliwia reklamodawcy realizację zarówno ogólnopolskich jak i lokalnych kampanii marketingowych, a także pozwala na bieżąco śledzić skuteczność dotarcia do odbiorcy.

Stacje nadawcze ProxyAd znajdują się w 30 warszawskich lokalizacjach, obejmując swym zasięgiem centra handlowe, dworce PKP, stacje metra oraz lotnisko. Strategia spółki zakłada instalację systemu w 200 kluczowych strefach do połowy 2010 roku, docelowo sieć ma liczyć 550 punktów.

– Budowanie sieci nadajników jest dla spółki ważnym elementem strategii. Z jednej strony nasze doświadczenie w usługach marketingu bezpośredniego, silna pozycja firmy w branży innowacyjnych metod sprzedaży, zaś z drugiej brak takiej oferty w Polsce, powodują, że staramy się jak najszybciej wykorzystać powstałą sytuację rynkową – dodał Cezary Terepka.

Również w pozostałych obszarach działalności firmy, PPP Marketing odnotowuje znaczne przyspieszenie realizacji zamierzeń. Po sukcesie w sprzedaży telefonów iPhone, PPP Marketing został największym dystrybutorem Polskiej Telefonii Cyfrowej w programie sprzedaży telefonów ERA G1. Jeszcze przed rozpoczęciem działań promocyjnych PPP udało się pozyskać kilkaset zamówień na nowy gadżet. Ponadto wspólnie z portalem Goldenline, PPP Marketing prowadzi kampanię wpierającą marketing Bluetooth™.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu