„Złota Antena“ dla Comarch

przez | 25/03/2009

Comarch otrzymał „Złotą Antenę“ w kategorii „Produkt roku 2009 – rozwiązanie dla operatorów” za Comarch Next Generation Service Managment. To już druga „Złota Antena” dla Comarch.

W konkursie „Świata Telekomunikacji” honorowane są osoby oraz firmy za osiągnięcia w dziedzinie telekomunikacji, a jego celem jest promowanie i popularyzacja polskich produktów i rozwiązań, a także polskiej myśli technologicznej.

Kapitułę Konkursu tworzą niezależni eksperci, wybitni znawcy rynku oraz przedstawiciele wydawcy i redakcji „Świata Telekomunikacji”. W tym roku przyznano wyróżnienia oraz „Złote Anteny“ w dziesięciu kategoriach.

„Złota Antena Świata Telekomunikacji” jest dla nas bardzo ważnym i prestiżowym wyróżnieniem – tłumaczy Piotr Piątosa, Wiceprezes Zarządu Comarch SA odpowiedzialny za Sektor Telekomunikacji. – Pierwszą taką nagrodę Comarch dostał za system Bilingowy Tytan (obecnie Comarch BSS Suite). Tym razem nagrodzony został produkt Comarch Next Generation Service Management, należący do rodziny Comarch OSS Suite. Comarch NGSM służy do zarządzania warstwą usług i zasobów w nowej generacji sieciach telekomunikacyjnych, tzw. Next Generation Network (NGN) oraz wszędzie tam, gdzie obecna jest konwergencja świata telekomunikacji tradycyjnych sieci IP. Sieci te umożliwiają świadczenie nowoczesnych usług telekomunikacyjnych opartych o protokół IP i są podstawą tzw. społeczeństwa informacyjnego. Sieci NGN są obecnie tworzone w poszczególnych krajach przez konsorcja prywatno-publiczne, również w Polsce trwa publiczna debata dotycząca podmiotu i zasad budowy takiej sieci. Comarch, mając dobry produkt umożliwiający zarządzanie usługami w sieciach NGN, staje się potencjalnym uczestnikiem tych projektów – dodaje Piotr Piątosa.

Comarch Next Generation Service Management jest innowacyjnym produktem klasy Operations Support Systems (OSS), którego podstawowym zadaniem jest umożliwienie operatorom telekomunikacyjnym poprawę efektywności i konkurencyjności. Niemały wkład w rozwój Comarch Next Generation Service Management miał projekt w PTC. Ponieważ Comarch elastycznie reaguje na potrzeby rynku oraz swoich klientów, wdrożenie w PTC w istotny sposób wpłynęło na kierunek rozwoju tego rozwiązania Comarch.

Obecnie produkty z rodziny Comarch OSS Suite są wdrożone u znaczących operatorów (T-Mobile, O2, PTC Era), trwają także przygotowania do wdrożenia u innego dużego operatora działającego w wielu krajach.