Phoenix Contact wykorzystuje spowolnienie gospodarcze do wdrożenia SAP z pomocą itelligence

przez | 23/03/2009

itelligence wesprze Phoenix Contact we wdrożeniu korporacyjnego rozwiązania SAP. Rozpoczęta w marcu pierwsza faza projektu obejmie obszary zarządzania kapitałem ludzkim, finansów oraz controllingu i potrwa do stycznia 2010. Wdrożenie w polskiej spółce jest pierwszym z roll-outów rozwiązania SAP w zagranicznych oddziałach Phoenix Contact. Celem wdrożenia jest wzrost efektywności firmy dzięki ujednoliceniu procesów biznesowych w ramach całej grupy Phoenix Contact na świecie.

Phoenix Contact postanowił wykorzystać moment światowego spowolnienia gospodarczego do usprawnienia swoich wewnętrznych procesów biznesowych z wykorzystaniem systemu SAP i know-how itelligence. W pierwszej fazie projekt wdrożeniowy obejmie finanse (SAP FI), controlling (SAP CO), a także rozbudowane obszary zarządzania kapitałem ludzkim (SAP HCM), takie jak zarządzanie organizacją, administrację kadrami, rozliczanie listy płac, obsługę podróży służbowych oraz zarządzanie czasem pracy zawierające ocenę czasu pracy. itelligence wdroży w Phoenix Contact SAP HCM oraz wesprze merytorycznie niemiecki zespół konsultantów klienta w polskim wdrożeniu SAP FI.

Phoenix Contact postanowił skorzystać z usług itelligence po długim procesie wyboru. Obszerna wiedza konsultantów itelligence w obszarach SAP HCM oraz wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych projektów zadecydowało o wyborze itelligence na partnera wdrożeniowego.

– Prowadziliśmy rozmowy z kilkoma dużymi partnerami SAP. Wybraliśmy itelligence, bo tak jak my są firmą międzynarodową. itelligence przedstawiło nam zespół doświadczonych konsultantów bardzo kompetentnych w swoich dziedzinach – HRu, finansów i logistyki. Ich wartością dodaną był fakt, że wszyscy rozmawiają w j. niemieckim. Dzięki temu wyborowi mamy poczucie, że znaleźliśmy dobry balans pomiędzy tym, co musi w trakcie wdrożenia gwarantować profesjonalny partner wdrożeniowy, a tym, co powinni gwarantować jego konsultanci. – mówi odpowiedzialny za projekt wdrożenia Rafał Konopka, Dyrektor Ekonomiczno Handlowy w PHOENIX CONTACT WIELKOPOLSKA Sp. z o.o.

– Bardzo mnie cieszy, że Phoenix Contact myśli strategicznie i właśnie teraz, w trudnych dla biznesu czasach, postanawia wdrożyć rozwiązanie SAP. Nasz klient ma świadomość, że trzeba ten czas wykorzystać do wewnętrznych zmian i usprawnień. Wdrażając SAP osiągnie nie tylko konkretne oszczędności, ale i uzyska możliwość dalszego szybkiego rozwoju, na co nie pozwalało poprzednie rozwiązanie informatyczne. Tylko firmy myślące w ten sposób mogą wyjść z kryzysu wzmocnione i bardziej konkurencyjne.- mówi Arnold Nowak, prezes zarządu w itelligence Sp. z o.o.

Roll-out rozwiązania korporacyjnego do Polski jest pierwszym z serii wdrożeń SAP w zagranicznych oddziałach Phoenix Contact. Po jego zakończeniu w Polsce rozpocznie się projekt wdrożenia w obszarach produkcji i logistyki, a w innych krajach roll-outy rozwiązań SAP HCM, SAP FI oraz SAP CO. O wyborze partnerów wdrożeniowych do kolejnych faz projektu, Phoenix Contact zadecyduje po zakończeniu pierwszej.