InPost wybrał Mindshare Polska

przez | 20/03/2009

InPost – największy niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym, należący do grupy kapitałowej Integer.pl – zakończył przetarg na obsługę medialną kampanii skierowanej do sektora e-commerce. Za planowanie i wybór mediów oraz doradztwo strategiczne będzie odpowiedzialny Mindshare Polska.

Przetarg został ogłoszony w grudniu 2008. O obsługę kampanii InPost rywalizowało 5 firm, z których do drugiego etapu zakwalifikowały się 3 domy mediowe.

W ramach działań związanych z wprowadzeniem na rynek nowej usługi Mindshare Polska będzie współpracował z agencjami: Genesis PR (public relations), Navigator (strona WWW i produkcja materiałów drukowanych) oraz Peppermint (strategia i kreacja).

„Nasze działania są związane z przygotowaniami do ofensywnej promocji nowej usługi, której uruchomienie planujemy wiosną 2009 roku. Będzie to rewolucyjne na polskim rynku rozwiązanie przygotowane na potrzeby handlu internetowego. Celem organizowanego przez nas przetargu było zatem wyłonienie domu mediowego, który zapewni nam maksymalną efektywność działań reklamowych i promocyjnych przy zachowaniu najbardziej atrakcyjnych warunków cenowych” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Usługa „Wyślij/odbierz paczkę przez paczkomat” to zupełnie nowe, niespotykane dotąd na polskim rynku rozwiązanie kurierskie, które zapewni samodzielny odbiór zakupów dokonanych online 24h/7, skróci czas oczekiwania na przesyłkę oraz wyeliminuje tradycyjnych kurierów. Nadanie przesyłki odbędzie się przy znajomości wyłącznie adresu e-mail odbiorcy, a jej odbiór bez kolejek (ze skrytek pocztowych), w dowolnym czasie oraz po konkurencyjnych cenach.

„Na polskim rynku kurierskim brakuje firm zainteresowanych działaniami o charakterze B2C. Większość usługodawców koncentruje się na działaniach w sektorze B2B, na czym tracą osoby prywatne. Mamy zatem nadzieję, że nasze nowe rozwiązanie uwzględniające potrzeby odbiorcy indywidualnego będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę i szybko znajdzie szerokie grono zwolenników” – dodaje prezes InPost.

Inwestycje związane z uruchomieniem innowacyjnej usługi w zakresie doręczania paczek skierowanej do sektora e-commerce zostaną wsparte środkami pozyskanymi przez Grupę Integer.pl z Funduszy Europejskich. Firma otrzymała na ten cel następujące dofinansowania:

  • Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, działanie 4.4, tytuł projektu: „Nowa usługa kurierska”. Wartość projektu wynosi 28,9 mln zł, natomiast wysokość dofinansowania stanowi 16,3 mln zł;
  • Dywersyfikacja działalności przedsiębiorstwa przez wdrożenie innowacyjnej logistycznej sieci urządzeń w województwie warmińsko-mazurskim”. Wartość projektu wynosi 4,7 mln zł, a dofinansowanie opiewa na kwotę 1,9 mln zł;
  • Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, działanie 8.2; tytuł projektu: „Wdrożenie innowacyjnego teleinformatycznego systemu wymiany danych umożliwiającego rozwój współpracy – w tym w ramach e-usług”. Łączna wartość projektu wyniosła 2,6 mln zł, dofinansowanie natomiast stanowi 1,5 mln zł;
  • Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego, działanie 1.1. Kwota dotacji wynosi niemal 4,4 mln złotych, a całkowity koszt inwestycji to prawie 9 mln złotych.