APC prezentuje pierwszą otwartą architekturę InfraStruXure Central

przez | 18/03/2009

APC wzbogaca swój pakiet narzędzi do zarządzania fizyczną infrastrukturą centrów danych o kompleksowe rozwiązania umożliwiające zarządzanie monitoringiem, integracją i kosztami energii.

Firma APC by Schneider Electric, światowy lider w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań zasilania i chłodzenia dla systemów o znaczeniu krytycznym, zaprezentowała najnowsze wersje oprogramowania InfraStruXure® Central, Capacity Manager i Change Manager, będące kolejnym etapem rozwoju aplikacji do zarządzania fizyczną infrastrukturą centrum danych (DCPI – Data Center Physical Infrastructure Management Suite). Aplikacje te charakteryzuje teraz otwarta i elastyczna architektura służąca do integracji z istniejącą infrastrukturą IT oraz systemami zarządzania budynkiem. Ponadto, możliwość śledzenia kosztów energii, komunikacji pomiędzy urządzeniami różnych producentów oraz symulacji rozwoju wypadków dają nową jakość zarządzania energią centrum danych, spełniając wymagania centrów o dużej gęstości i dynamice.

Integracja z DCPI Management Suite osiągana jest poprzez interfejs programowania aplikacji (API – Application Programming Interface) na bazie otwartych usług sieciowych, co pozwala na wgląd w dane i zdarzenia w innych systemach oraz na włączenie danych i powiadomień z InfraStruXure Central do paneli sterowania tych systemów. Systemy zarządzania siecią i infrastrukturą IT będą mogły wyświetlać w interfejsie użytkownika powiadomienia generowane przez urządzenia zarządzane za pomocą aplikacji InfraStruXure Central.

– Możliwość kompilowania i wyświetlania w jednym scentralizowanym panelu sterowania danych ze sprzętu IT wielu dostawców oraz z systemów zarządzania budynkiem jest kluczowa dla uniknięcia przestojów i maksymalizacji wydajności energetycznej – mówi Katarzyna Kosińska, kierownik ds. marketingu APC na Europę centralną. – Większa funkcjonalność oprogramowania daje możliwość centralnego zabezpieczenia krytycznych informacji oraz przeprowadzania zaawansowanych symulacji, pozwalając klientom na zmiany i rozwój w celu dostosowania się do potrzeb biznesowych.

Nowy interfejs wyjścia ModBus TCP InfraStruXure Central dostarcza ustandaryzowanych sposobów integracji danych i powiadomień ze środowiska, dotyczących poziomu zasilania i chłodzenia w szafach rackowych, z systemami zarządzania budynkiem, w tym z Andover Continuum i TAC Vista firmy Schneider Electric. Integracja tych systemów zarządzania daje możliwość skorelowania niewykorzystywanych zasobów („white space”) infrastruktury fizycznej centrum danych z infrastrukturą wspierającą budynku. Najnowsza wersja InfraStruXure Central daje ponadto operatorom centrów danych możliwość pełnej, masowej konfiguracji, pozwalając użytkownikom na tworzenie, przechowywanie i przenoszenie ustawień na podobne urządzenia APC za pomocą Network Management Card.

Wzrost kosztów energii jest kluczowym powodem, dla którego wdrażane są kompleksowe i inteligentne sposoby zarządzania infrastrukturą fizyczną, dostarczające operatorom centrów danych informacje niezbędne do projektowania, monitorowania i obsługi tej infrastruktury. Coraz większe zapotrzebowanie na energię wzmacnia potrzebę poszukiwania sposobów obliczania i raportowania efektywności energetycznej w celu alokacji kosztów energii do różnych jednostek biznesowych w ramach tej samej organizacji lub do klientów w obrębie wspólnej lokalizacji czy środowiska hostingowego. Capacity Manager oferuje teraz plugin Energy Cost Management Report, który pozwala obserwować zużycie energii (w kW/h) przez konkretną grupę urządzeń.

Capacity Manager został ponadto rozszerzony o możliwość modelowania środowisk o podniesionych podłogach i obliczania obiegu powietrza zarówno w obwodowych, jak i rzędowych (InRow®) systemach chłodzenia. Pozwala to odpowiednio naświetlić problemy z wydajnością chłodzenia, mogące prowadzić do tworzenia się gorących punktów, zmniejszenia dostępności i ograniczenia wydajności. Ponadto, dodatkowe aspekty wpływające na wydajność, takie jak ograniczenia wagowe czy liczba gniazd sieciowych i zasilających, są teraz także brane pod uwagę przy wyborze najlepszej lokalizacji dla nowego sprzętu, jak również przy generowaniu raportów o dostępnej przestrzeni rackowej.

InfraStruXure Central oferowane jest jako skalowalna aplikacja serwerowa, dostępna w trzech przedziałach cenowych. Wszystkie wersje dostarczane są wraz z najnowszej klasy oprogramowaniem do zarządzania centrum danych, obejmującym: Change Manager, Capacity Manager i moduły nadzoru oraz interfejs wyjścia ModBus TCP; wszystkie programy udostępniane są poprzez klucze licencyjne. APC zapewnia ponadto kompletny pakiet wsparcia klienta, w tym instalację, wdrożenie, konfigurację oraz usługi doradcze i specjalistyczne szkolenia.

Wersja 5.1 aplikacji InfraStruXure Central, Change Manager i Capacity Manager będzie dostępna na całym świecie od drugiego kwartału tego roku. Więcej informacji o InfraStruXure Central, Change Manager oraz Capacity Manager można uzyskać pod numerem telefonu  (22) 666 00 11  lub na stronie internetowej www.apc.com.