Czekoladowe domino, czyli przyjemność, na którą się czeka

Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa wedlowskiej czekolady. W koncepcji kreatywnej Saatchi & Saatchi wykorzystało motyw domina. Konstrukcję widoczną w reklamie Wedla, złożoną z 45 tysięcy elementów, układało 7 osób z Weijers Domino Production z Holandii.

Domino dookoła świata

Firma ta, jako jedyna na świecie zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem specjalnych efektów z wykorzystaniem domina na potrzeby filmu i telewizji. Przede wszystkim znana jest jako animator Domino Day – wielkiego święta domina, które co roku odbywa się w WTC Expo w Holandii. W ubiegłorocznej edycji stworzono konstrukcję z 4,5 mln elementów, ustanawiając nowy rekord, o blisko pół miliona klocków lepszy od wyniku z poprzedniego roku. Wydarzenie to jest rokrocznie oglądane przez miliony telewidzów na całym świecie. Nad tą transmisją telewizyjną pracowało 400 osób. By pokazać efekty ruchu 4,5 mln elementów domina, obraz był przekazywany przez 24 kamery, dźwięk – przez 103 mikrofony. Do transmisji wykorzystano 450 lamp i 28 km kabla telewizyjnego.

Na potrzeby spotu stworzonego przez Saatchi & Saatchi dla Wedla wyprodukowano 45 tys. elementów domina, w tym 200 specjalnie przygotowanych do bliskich ujęć, a także 20 powiększonych modeli.

Skojarzenia

„Głębia czekoladowego smaku inspiruje do odkrywania nowych wymiarów przyjemności” – tak brzmi idea kreatywna kampanii. Opiera się ona na powiązaniu motywu domina i przyjemności dostarczanej przez głęboki smak wedlowskich czekolad. Skojarzenie, począwszy od najbardziej oczywistego, łączącego element domina z wyglądem podwójnego kawałka tradycyjnej tabliczki czekolady – dotyczy kilku obszarów.

– Pomysł domina pojawił się wówczas, gdy szukaliśmy formuły, dzięki której dotrzemy do młodszego odbiorcy, wrażliwego na taki typ przekazu reklamowego, w którym produkt pokazany jest nie wprost. Tacy odbiorcy nie lubią zbyt oczywistych komunikatów, lecz  cenią pewien cudzysłów, którym opatrujemy przekaz. W naszym spocie czekolada, choć w rzeczywistości pojawia się jedynie przez chwilę, jako ukoronowanie przyjemności i zwieńczenie dzieła, symbolicznie jest obecna od pierwszych sekund – mówi Agnieszka Niska, dyrektor kreatywna z Saatchi & Saatchi.

Przyjemność wyższego stopnia

Układanie domina to zabawa wymagająca cierpliwości i zaangażowania. To przyjemność, w którą warto zainwestować, by stała się głębsza i silniej odczuwana. Wedlowska czekolada intensyfikuje miłe doznania – kawałek czekolady, wpadający prosto do ust bohatera w ostatnich sekundach spotu, przenosi przyjemność z zabawy na jeszcze wyższy poziom. Czekolada Wedla inspiruje do poszukiwań, w efekcie wzmacniając pozytywne emocje, aby miłe chwile stały się jeszcze przyjemniejsze.

Żywa tradycja

Kampania czekolad Wedla zwraca się do młodych grup docelowych, przy jednoczesnym podkreśleniu związku marki z ciągle żywą tradycją, która stanowi gwarancję jakości.

– Pokazujemy markę, która jest standardem znanym od lat, ale bliskim również młodym; ciągle żywym i inspirującym, przemawiającym do zmysłów i wyobraźni. Ideę tę wzmacnia wykorzystanie remasterowanej muzyki Elvisa Presleya – tyleż standardu, co i atrakcyjnej propozycji dla młodych – dodaje Anna Telakowiec, dyrektor marketingu z Cadbury Wedel.

360 ° dla Wedla

Grupa Saatchi & Saatchi współpracuje z Wedlem od marca 2008 r. Początkowo obsługa miała charakter projektowy w obszarach ATL i BTL, by w roku 2009 przybrać formę stałej, kompleksowej współpracy. Saatchi & Saatchi obsługuje główne marki Wedla – tabliczki czekoladowe, Ptasie Mleczko, batoniki Pawełek oraz oferty świąteczne tej firmy. Współpraca obejmuje opracowanie i realizację całościowej strategii komunikacji 360° dla tych marek.

Agencja: Saatchi and Saatchi

Klient: Cadbury Wedel

Produkt: tabliczki czekoladowe

Projekt: kampania wizerunkowa „Domino” dla wedlowskich tabliczek czekolady

Cel projektu: zakomunikowanie nowego wizerunku marki Wedel

Kanały komunikacji: TV 30”, outdoor (teaser + reveal)

Czas trwania projektu: 1.03-01.04 – outdoor; 13.03-30.04 – TV

Strateg: Magdalena Zdunikowska

Dyrektor Kreatywny: Agnieszka Niska-Wójcik

Team Kreatywny: Artur Korycki, Jacek Praszałek

Account Team: Joanna Hurda, Paulina Ufel, Sylwia Kozłowska

Producent: Anna Janicka

Udział ze strony Weijers Domino Production – Peter-Eric Verstegen – Account Director, Mark Prinsen – Project Manager/Art Director oraz zespół

Planowanie i zakup mediów: Zenith Optimedia